Vi ska ju bygga nytt hus + fristående garage!

Min fråga är om vi kan göra rotavdrag när
vi måste ta dit en elektriker för att dra elen
i garaget??
Gäller det även vid nybyggt garage??

mvh Annika
 
Det gäller bara om du ska renovera o byta något till nya o mer energisnålare än du redan har, t.ex nya fönster, solceller, isolering, värmesystem, mm tror jag.
 
Nja, ROT står väl för: Renovering, Om- och Tillbyggnad. :-/ Å då är frågan, är ett nytt garage en tillbyggnad? ???

Kanske bäst att du slår en signal till Skattemyndigheten. Begär att de lämnar ett skriftligt svar, så de verkligen tar reda på vad som gäller. ;)
 
Bygger du garaget samtidigt som huset får du inte göra ROT-avdrag. Garaget räknas som nybygge.

Bygger du garaget efter huset samt ditt hus har blivit taxerat får du göra ROT-avdrag.

Bygger du ditt hus först och sedan garaget innan huset blivit taxerat så tas hänsyn till perioden mellan husbygget och garagebygget samt om garagebygget var planerat vid husbyggnadstillfället (bygglov, ritningar kalkyler etc.).

Allt efter timtals diskussioner med RSV...Skriftilig svar från RSV är oerhört att få dessutom får man oftast olika svar från olika handläggare men ovanstående är från högst beslutande när det gäller ROT-avdrag.
 
Varför i hela världen skall regeringen hålla på med sån't larv som ROT-avdrag. Sänk skatterna på arbete så skall ni nog få se att skattemoralen ökar. ROT-avdrag är bara ännu ett dumt påfund i högskattestaten.
 
Calle Anka skrev:
Varför i hela världen skall regeringen hålla på med sån't larv som ROT-avdrag. Sänk skatterna på arbete så skall ni nog få se att skattemoralen ökar. ROT-avdrag är bara ännu ett dumt påfund i högskattestaten.
Håller med föregående talare till 100%. Jag kan inte förstå varför "svensken" gillar att betala så mycket skatt och nu vill Persson höja ännu mer läste jag i Aftonbladet för några dagar sedan!
Det börjar väl snart bli dax för en ny regering?
 
Abuquir skrev:
Håller med föregående talare till 100%. Jag kan inte förstå varför "svensken" gillar att betala så mycket skatt och nu vill Persson höja ännu mer läste jag i Aftonbladet för några dagar sedan!
Det börjar väl snart bli dax för en ny regering?
Instämmer till fullo men svensken är ju så mesig
som bara tar emot skit hela tiden eller ::)

Undrar varför det finns så mycket svartfötter på
arbetsmarknaden??
 
Ta det lugnt nu killar, vi får se till att ändra på sittande regering i nästa val... ;)

En sak är säker, den där Billström här i stan få leta nytt jobb om ett år! ;D

/ PJ
 
Liksom Persson, Ulvskog, Paggan, Rask, Mona, Ringis, Freivalds......

....är så trött på dessa uppblåsta sk arbetarpolitiker!

Men nu var det ROT-avdrag det handlade om här!
 
Tyvärr så har de alla samma plastspadar i sin sandlåda det är bara olika färg så vi får nöja oss med ett ROT-avdrag då och då.
 
mao JA så länge garaget hänger ihop med det resterande av de brukliga boytorna. Men kolla med din byggkille så får mer riktiga svar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.