Ny golvsockel, taklist och foder är inhandlat.
Dessa har legat ute i garaget som är isolerat men inte uppvärmt (än) sen i onsdags, en knapp vecka alltså.
Temperaturen har legat på plus-sidan hela tiden, +2 till +7 grader enligt den min/max termometer jag har där ute.

Frågan är hur länge dessa bör ligga inomhus i rumstemperatur innan målning kan påbörjas?
Och bör jag vänta lika lång tid innan ev. kvistlack penslas på - den torkar ju väldigt fort så det fördröjer ju inte själva målningen men.. :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ny golvsockel, taklist och foder är inhandlat.
Dessa har legat ute i garaget som är isolerat men inte uppvärmt (än) sen i onsdags, en knapp vecka alltså.
Temperaturen har legat på plus-sidan hela tiden, +2 till +7 grader enligt den min/max termometer jag har där ute.

Frågan är hur länge dessa bör ligga inomhus i rumstemperatur innan målning kan påbörjas?
Och bör jag vänta lika lång tid innan ev. kvistlack penslas på - den torkar ju väldigt fort så det fördröjer ju inte själva målningen men.. :)
Vill också veta!
 
H
FredrikR FredrikR skrev:
Ny golvsockel, taklist och foder är inhandlat.
Dessa har legat ute i garaget som är isolerat men inte uppvärmt (än) sen i onsdags, en knapp vecka alltså.
Temperaturen har legat på plus-sidan hela tiden, +2 till +7 grader enligt den min/max termometer jag har där ute.

Frågan är hur länge dessa bör ligga inomhus i rumstemperatur innan målning kan påbörjas?
Och bör jag vänta lika lång tid innan ev. kvistlack penslas på - den torkar ju väldigt fort så det fördröjer ju inte själva målningen men.. :)
frågan är väl mera hur blöta listerna är. vilket torktiden är beroende på
 
Jag ser inte målningen som ett problem, har tagit lister som legat i kallvind eller i garage flera ggr och målat ganska omgående. Problemet kommer när dem är uppspikade och träet torkar och krymper. Måla dem klart och låt ligga en tid inne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.