richardtenggren richardtenggren skrev:
Tror det är tycke och smak, som allt annat. Vet att min far föredrar en traditionell polygrip då den är mer snabbjusterad.
Jag har den minsta, den största och troligen någon där emellan.

[bild]
Det där är en cobra av storlek =)
 
Kombinationstång - detta underbart meningslösa verktyg. Jag har ett helt gäng, men har inte köpt en enda medvetet. Någon, jag vet inte vem, lägger alltid en kombinationstång i botten på alla lådor med verktyg jag köper på auktioner.

Används uteslutande till två saker.
1. Klippa trådar av okänd typ som jag inte vill utsätta mina sidavbitare för.
2. Hålla i saker som ska värmas i låga för att slippa förstöra någon bra tång.

Men dom är ganska bra att ge till barnen som lekverktyg. Med käftar nästan lika långa som skänklarna och en minimal avbitardel så är det ingen större risk att varesig klippa sig eller klämma sig illa.

Så köp gärna en billig kombinationstång om du vill ha något oömt att klippa och hålla med, men köp också en riktig avbitare och en liten polygrip eller cobra enligt ovan så du kan göra jobb med lite precision också.

Annars vill jag slå ett slag för en flacktång, om man så vill i kombination med avbitare. Det är ett användbart verktyg i många sammanhang. Bra till alla former av pilljobb och kan också till nöds användas till låsringar och liknande.
 
  • Gilla
Alko och 1 till
  • Laddar…
Ja polygriper kan man ju inte få för många av....köp bara, köp.... Samling av olika polygripar och tänger med röda handtag uppradade på ett blått tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.