Hej.
Tänkte höra om någon mer blivit överkörda av Saneringsbolag o Försäkringsbolag i ett brandsaneringsärende!

Vet ej om jag kan skriva detta här men ta gärna bort det om det är olämpligt.

Vi hade för snart 2 år sedan kolande brand i vägg med total fylld lägenhet med rök så rökdykarna knappt kom in.
Jag är inte den som klagar i första taget men när det tar saneringsbolaget flera månader att komma o påbörja brandsanering o sedan dutta lite här o dutta lite där utan att sanera på ett seriöst vis och sedan inte svara när man ringer, mejlar eller pratar med dem utan det drog ut ca 6 mån innan Foggmaskinen el liknande sattes in. De påstod hela tiden att de inte kunde känna ngn lukt. När vedleveratör tex kände kolad trä lukt utanför hustet ca 10m bort? De kände säkert lukten men sket i den. Byggfirman kände lukten o påpekade detta för saneringsfirman också men ingen respons. De ljuger en rakt upp i ansiktet utan att blinka.
Likaså med Försäkringsbolaget de svarar aldrig på telefon, mejl m.m. inte ens chefen till handläggaren. Vi har fått kontakta VDn för att det ska hända ngt. Folk tycker det är för.....ligt hur de behandlat oss.
De svarar inte ens VDns utredare.
Detta är en soppa som inneburit att de som skulle bo i huset fick köpa ett hus i stället o jag har gått in i väggen då jag fått arbeta åt försäkringsbolaget o leta ny saneringsfirma m.m. för de skiter i det.
De missade att betala en Faktura från saneringsbolaget som jag mejlat till handlägaren o dennes chef. Jag har ett svarsmejl som bevisar att chefen fått mejlet o lovade att titta på Fakturan.ca 3 mån senare får jag en påminnelse på denna faktura. Skickade då denna på mejl igen. Tänkte då att de skulle betala den då jag skrev ett lite fränt mejl till dem.
Jag kollade efter ett tag upp om den var betald! Nejdå den var på väg till Inkasso.
Som tur var kunde den stoppas.

Jag anser ju att ett seriöst sanerings och - försäkrinsbolag skulle kunna hålla vad de lovar men Icke. Inte heller kan de helt snyggt bortse från åldersavdraget som lite kompensation för min förlorad inkomst o allt arbete, hyresbortfall från lägenhet o ringande o mejlande å deras vägnar som jag enligt jurist har rätt till att få ersättning för detta.

Någon mer som blivit behandlade som idioter o blivit överkörda.
Till saken hör att vi själva är kunniga o flexibla o förstående för stor arbetsbelastning.m.m.
Men vore det inte för att byggbolaget varit drivande så hade det fortfarande inte varit sanerat över huvud taget!

Till saken hör också att en i familjen som sov i lägenheten höll på att stryka med.
Brandmännen förstod inte hur han överlevde denna rökmassa.
Batteriet hade precis tagit slut i brandvarnaren sedan veckan innan när denne var här o sov. Typiskt händer det då o vi hade inget i reserv tyvärr kl. 03.00 på natten så kunde inte inhandla något.

Tankar om detta!?

Mvh C
 
Kolla med "konsumenternas försäkringsbyrå". Det är en organisation som visserligen är gemensamt finansierad av försäkringsbolagen, som skall fungera med råd om hur man kan agera när försäkringsbolaget inte sköter sig. Jag tror (men vet inte säkert ) att de i vissa graverande fall kan ta bolaget i örat också.

Vad har du för förs. bolag?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Kolla med "konsumenternas försäkringsbyrå". Det är en organisation som visserligen är gemensamt finansierad av försäkringsbolagen, som skall fungera med råd om hur man kan agera när försäkringsbolaget inte sköter sig. Jag tror (men vet inte säkert ) att de i vissa graverande fall kan ta bolaget i örat också.

Vad har du för förs. bolag?

Hej. Har varit i kontakt med dem o de kunde tyvärr inte göra så mycket trots att de betett sig illa enligt juristen. Dock kunde jag kräva pengar för jobbet jag gjort åt dem.
Jag har Lf o har aldrig haft problem med dem förut. Jag ringde ett annat läns brandhandläggare o de tyckte det var illa o så fick det inte gå till. Detta är fel personer på fel plats uppenbarligen.
Man blir så utmattad av detta o vårt tak blir sämre o sämre pga stormar m.m. vi hade offerter på det o skulle lägga om det men så brann det. Nu kan man inte röra ngt förrens denna såpa är klar o det gör ju att huset blir i sämre skick hela tiden

Tack för ditt svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.