Det finns gott om sådana där. Efter två chanser är det bara att dumpa och hitta en ny.

Maarii05 skrev:
Självklart är min sambo en ursäkta jävla mes och kommer överens om torsdag. Alltså åh. Vi har inget avtal skrivet eller så utan endast sms konversation om vad som skulle inhandlas osv. Inget annat. Och sms där han skriver att han inte kan komma.
Okej. Jag skulle börjat med att snabbt som fan få tag på någon annan som kan färdigställa det oförmågan påbörjat. Men kolla det innan oförmågan avpolleteras, men du behöver ju som sagt inte stöta på om att han skall komma hem till er förrän du eventuellt vet att du inte får tag på någon annan. När du har klart med en ny så kan du lugnt dumpa honom. Oförmågan alltså, inte mes-sambon. ;)

Av egen erfarenhet så säg tack och hej. En bra och seriös hantverkare kommer åtminstone på dagen dom lovat eller tackar nej om de inte är intresserade/har tid. När jag gjorde badrummet (själv) fick jag jaga elektriker och tjata på rörisen. Första elektrikern jag tog kontakt med kom förbi på utlovad dag och tid och sa "du får offerten inom en snar framtid." Efter två veckor ringde vi och fråga vart offerten tagit vägen? Till svar får jag "ni kan inte få någon hjälp av oss på minst 2-3 månader" då var det bara att byta lysmask. En hel del sket i att svara eller ringa tillbaka eller ens dyka upp utan att höra av sig. Så fick vi tag i en elektriker som hade häcken full och sa "jag kommer ikväll om det är ok" sagt och gjort, runt 17-18 dök han upp och gav en mellan tummen och pekfingret offert på stående fot. När jag ringde upp för att det var dags för honom att göra entré kom dom inom en vecka på utsatt dag utan konstigheter. Offerten höll han också.

Rörisen då. På grund av att rörisen inte behagade göra klart sitt jobb så blev projektet stående i 3-4 månader för 3 timmars jobb.. Efter det projektet lärde jag mig att man måste göra som vi gör på storbyggena. Man måste komma överens om vite och vem som ska betala vad om något går snett under projektet. Det är ju ändå kunden som blir uppdragsgivare åt bygghjalle. Förstå om vi själva skulle skita i att dyka upp på jobbet. Jag har då alltid varit på plats MINST 30 minuter innan start på bygget för att byta om och börja jobba i tid så varför skulle inte någon som gör jobb åt en privatkund kunna göra detsamma eller iallafall dyka upp på utsatt tid?

Nej som skrivet nästa gång jag anlitar någon inom en yrkeskategori där jag själv saknar behörighet ska vite vid försening eller andra problem tas med i kontraktet. Är hantverkaren duktig, seriös och kompetent har han inga problem med det. Speciellt om det är motsvarande totalentreprenör för projektet i fråga. Även om det är badrum, gäststuga eller ett husbygge så är allt fortfarande ett projekt man tar på sig.

hej, jobbar som snickare och har daglig kontakt med vvsare.
När du träffar på en sån du beskriver, så avbryter du så fort du kan.
Jag tänker inte försvara sättet, utan tyvärr så finns det sånna även omdet
i mitt fall aldrig hänt oss.
Skriv upp i dagbok som tidigare sagts,vad ni köpt osv på inrådan.
Och betala inte fakturan utan bestrid den. Det kostar mer för en firma att driva in en småsumma, än att bara ge upp den. Så fort ni bestrider fakturan så kommer inte ett inkassoföretag att gå vidare med det. Det får firman själva göra.

Jag kan bara lida mer er i detta fall. Så helt enkelt. Avbryt och hitta en annan vvsare.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Ta bilder av ert bekymmer och lägg upp i VVS-delen av detta forum. Jag har fått fantastiskt bra hjälp där.
Du har säkert en lösning i sikte inom ett par dygn, som du och din sambo kan implementera själv om ni inte är helt opraktiska. Men det brukar inte folk på landet vara. Det mesta av delarna har du redan vad jag förstod.

Löser ni det här själv är det århundradets egoboost också, mycket svår att värdera i pengar..

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Sms är inte det sämsta. Fotografera av det som ni har skrivit och svaren ni har fått. Polisen använder sms som bevis mot större brottslingar än eran röris. Kan ni påpeka.

Krilleman
T tompaah7503 skrev:
Ta bilder av ert bekymmer och lägg upp i VVS-delen av detta forum. Jag har fått fantastiskt bra hjälp där.
Du har säkert en lösning i sikte inom ett par dygn, som du och din sambo kan implementera själv om ni inte är helt opraktiska. Men det brukar inte folk på landet vara. Det mesta av delarna har du redan vad jag förstod.

Löser ni det här själv är det århundradets egoboost också, mycket svår att värdera i pengar..
Jag vill också se hur det ser ut och vad som bör göras.

Släng upp et par bilder!!! (y)

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
O
Har han gjort något de timmar han varit på plats? Eller är det varianten som pratar i telefon och dricker kaffe? Har han gjort något jobb har han rätt att på betalt för det. Men om han egentligen bara åkt dit konstaterat att det inte fanns rätt saker och åkt igen, då hade jag inte betalat något alls. Bestrid fakturan. Skriv "bestrides" och om någon del av beloppet är korrekt så betalar du den summan och drar av resten.

Corpes Corpes skrev:
Känns som ironi.......
Inte alls, har väntat 1.5 år på att VVS:aren ska komma och slutföra.

• Gilla
Lasse Suzican
  • Laddar…
Krilleman
Konstigt nog så väntar jag på min VVS:are också... :whistle:

• Gilla
Lutte och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Konstigt nog är vi i den lyckliga sitsen att rörmokaren kommer omedelbart om det är något akut. Är det inte akut så kommer han ändå...

• Gilla
ItWasntMe och 1 till
  • Laddar…
M
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Konstigt nog är vi i den lyckliga sitsen att rörmokaren kommer omedelbart om det är något akut. Är det inte akut så kommer han ändå...
Han skulle jag vilja låna ett tag :love: här får man guidning vad man ska göra genom telefonen av våra två rörmokare som finns i vår lilla by när toaletten läcker över hela golvet :crysmile:

M
Bilder kommer imorgon! Grejen är att det ska dras rör och grejer från acc tanken och det törs vi nog inte göra själv :lying:

Maarii05 skrev:
Självklart är min sambo en ursäkta jävla mes och kommer överens om torsdag.
Då hoppas jag att du ringer själv nästa gång.

• Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
M
Nyfniken Nyfniken skrev:
Då hoppas jag att du ringer själv nästa gång.
Då blir jag bara så arg så jag grinar :devilish:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.