Hej!
Vi är inne på att bygga ett Höner.
Är det någon som vet om Älvsbyhus levererar med inredd ovanvåning, och vad det kostar isåfall?

Någon som byggt ovanvåningen själv som vet ungefär vad det kostade?

Tack på förhand!
 
Inte Älvsbyhus själva, Men snickarfirman som dom anlitat för att bygga huset åt er kan nog hjälpa dig om du pratar med dom.

Ett tips är att vänta någon månad eller mer imellan, man kommer på saker när man hinner tänka efter. Det går så fort att få Älvbyshus klara att man knapp hinner hänga med ändå.
Ifall ni kan få avdrag för att hjälpa till som hantlangare så är det att rekommendera. Dom drog av
12 000 mot att jag hjälpte att bära brädor i 10 dagar. Man lär sig mycket om sitt nya hus under den perioden. inga förkunskaper behövs, bara en vilja att hugga i.


Jag håller nu på med övervåningen till vårt Mimer. I pärmen som följer med huset finns en materialista för övervåningen, den innehåller allt framtill golv, tapeter,badrum,osv Tror jag gjorde en beräkning på ca 60' för något år sedan i material.

Jag ligger på ca 45' just nu med då jagar jag priser och gör allt själv,snickeri,el,vvs. Vad barummet kommer kosta vete tusan...

Ärligt talat så tror jag nog hellre jag fått allting gjort från början och betalat 150' extra , det är mycket jobb och tar lång tid. 150' extra kanske hade blivit 600:- ytterligare i månaden i lån.

Fast jag är ju notorisk snål och vill gärna göra saker själv....





 
Tack!
Det låter som att det inte är något man bygger själv när man aldrig hållt i en hammare...

Vi ska nog kolla möjligheten att få det gjort med en gång.

Tack för din hjälp/Anna
 
Anna2005 skrev:
Tack!
Det låter som att det inte är något man bygger själv när man aldrig hållt i en hammare...
Det hade inte jag heller... Men det finns ju böcker och handledningar på byggvaruhus, för att inte tala om detta utmärkta forum på nätet.

ni lär nog behöva lära er hursomhelst så småningom....


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.