Medlemsavgift 250:- / år till föreningen
Serviceavgift 70:- / mån till föreningen
Internet 10/10 149:- / mån till operatören

Installationen kostade runt 25000:- till föreningen som äger svartfibern och vi är mellan 200 och 300 anslutningar utanför tätbebyggt område.
Serviceavgiften försvinner om man väljer att släcka sin fiber under längre period.

Vi är kopplade till net@seaside och de ansvarar för den aktiva utrustningen.

Tror vår styrelse gjort ett riktigt bra jobb när jag ser vad en del andra betalar.
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Y
K Kane skrev:
Betalar du således 339:- + 359:- för ditt abonnemang?
Nej jag avstod gruppavtalet
Jag valde alltså Serviceavgiften 220:- + annan fiberleverantör för enbart surf i 100/100mbit 359:-

Dom som inte ville välja på egen hand valde då paketerbjudandet ifrån telia
Serviceavgiften 220:- + teliagruppavtal 339:-
-----------------------------------------------------------------------------
Tanken med tråden är dock att ni ska berätta era kostnader för erat fiber.
 
Y
T tgr_se skrev:
Serviceavgiften försvinner om man väljer att släcka sin fiber under längre period.
Vad gäller för villkor kring detta?
För jag lät dom dra fibertråd till min tomma villa. Denna får jag betala 220kr service på per månad trots att den inte nyttjats någonsin. Men för att jag ska slippa denna avgift så måste jag anmäla den som ur bruk och ångrar jag mig sedan får jag betala full installation igen ifall jag uppfattade det rätt.
 
Y Yrrol skrev:
Vad gäller för villkor kring detta?
Det står inte så mycket men det går inte att stänga av under vinterhalvåret i en sommarstuga utan det skall vara mer varaktig avstängning. Men det handlar inte om någon ny anslutningsavgift utan man begär bara att bli påkopplad igen. Möjligtvis någon mindre engångsavgift.
 
Jag betalar 75 i månaden för fibern, 150kr per månad för accessnätet, 100kr per år för medlemskap och 239kr per månad för 30/30. Lite dyrare än 4G utan quota i Finland som kostar 35 Euro per månad, men mycket bättre då jag har flera publika adresser.
 
Den rörliga avgiften kan variera beroende av hur mycket ni betalade i engångsavgift vid installationstillfället, så den bör också anges annars kan det bli missvisande jämförelser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.