Börjar haja varför svärfar alltid kallar såna där buntband för "kattstrypare"... :-X
 
Tumstocken! Ha,ha, ha.. :D Hade ditt inlägg på minnet när vi igår åkte och tittade på vår nygjutna grund...och alldeles riktigt - visst var den täckt med små kattspår!
 
Ingen betong men väl målarfärg....

Hemma vid är på min farmors gård där nu min syster bor med sin tillhörande djurpark.

Stallet målades om invädigt för en ganska många år sedan och sedan dess har färgburken blivit liggande kvarglömd under ett bord i sadelkammaren. Denna sadelkammare är hemviste för gårdens äldsta katt. Där inne är det varmt och skönt, han har många gosiga filtar och mjuka sadlar att sova på.

En natt måste något ovanligt ha hänt i stallet, för på något sätt hade katten hällt omkull färgburken fått den att rinna ut och sedan hade katten på något oförklarbart sätt lyckats smeta ut den illlilla färgen över hela stallet, avtryck av tassar och färgsmet långt upp på väggarna (han måste ha hoppat och tryckt sig mot väggarna på vågot vis). Att en liter färg och en katt kan ge så stora avtryck är oförståeligt....

Tur att det inte var innomhus....
 
Inte bara katter gillar våt betong:
IMG_1609.jpg
 
Fasting65 skrev:
Inte bara katter gillar våt betong:
roll.gif
 
Min bov till katt hade bökat sig in mellan glasfiberisolering en dag... gissa var han gick in o la sig när han kom in..... i sängen ja...  ::)

renderimage.php




nä, det kliade inte alls  8)

 
Jag var och tittade i mitt nya garage i helgen som gick och mycket riktigt så hittade jag katt spår i betongen. Men efter att tittat ett tag och skrattat åt att jag också drabbats, så konstaterades det att det var en kanin som lekt katt i vårat garage ;D
 
RoTe skrev:
Inte mitt ansvar. Det gullas bara me katterna när dom gör fel... Inte jag som pröjsar renovering heller.
Borde man inte kunna kräva ersättning från ägaren?

För övrigt har jag aldrig riktigt fattat hur det kommer sig att kattägare inte är ålagda att ha samma kontroll på sina katter som alla hundägare måste ha på sina hundar...

Alter ego
 
RoTe
Alter_ego skrev:
Borde man inte kunna kräva ersättning från ägaren?

För övrigt har jag aldrig riktigt fattat hur det kommer sig att kattägare inte är ålagda att ha samma kontroll på sina katter som alla hundägare måste ha på sina hundar...

Alter ego
Nej det är sjukt. Katter har en förmåga att förstöra precis allt som kommer i deras väg... Går inte att parkera finbilen ute här för då ligger dom på huven å vässar klorna i lacken.
 
Explorer skrev:
Ett luftgevär borde göra susen mot lösdrivande katter.

Eller människor..... 8)
 
Vad jag inte kan begripa är att jag som levt med katter i 25 år aldrig har sett en katt "vässa klorna" i billacken ??? Nog kan de ligga på huven någon gång ibland men kattassar är rätt mjuka om vi ska vara ärliga. De repar nog mindre än vad du gör med tvättsvampen och garanterat mindre än vad automattvätten gör.

Vad det gäller kattägares kontroll på sina djur så kommer det säkert lagar om det när vi börjar se rubriker i kvällspressen - "Siames slet av ansiktet på femåring". Eller, är det kanske så att det bara är hundar som gör sådant?

Hur blir man då av med katter på "fel ställen"? Vattenslang, helt enkelt. Katter avskyr att bli blöta och de lär sig fort och minns bra. Kom inte och sura bara när råttorna har ätit och skitit sönder allt i garaget...

Avslutningsvis, katter gräver ner sin skit - hundar gräver upp andras.

/O
 
Jens skrev:
men först när jag har tid med den, något som många hundägare skulle tänka mer på.
Amen. Stackars alla hundar som inte får aktivera sig tillräckligt :'(
 
Husbyggarn skrev:
Såvida inte huven är grymt välvaxad och hal repar inte en katttass billacken!!
En sanning med modifikation iof. men sanden som är under tassen kan ju göra små lätta repor men dom försvinner ju när man vaxar nästa gång.

O anledningen till att man behöver koppla hunden o inte katten är ju som sagt ganska uppenbar.... jag har då iaf. inte läst om nån katt som attackerat o lemlästat folk på gatan... eller nån annanstans heller för den delen ;)
 
RoTe
DragonLady skrev:
O anledningen till att man behöver koppla hunden o inte katten är ju som sagt ganska uppenbar.... jag har då iaf. inte läst om nån katt som attackerat o lemlästat folk på gatan... eller nån annanstans heller för den delen  ;)
Kanske inte människor, men våra kaniner får allt smaka på kattklor då och då. :-[
 
Ger dom sig på era kaniner :surprised:
Jag glömmer aldrig när mina 3 fick syn på kaninburen första gången.
Dom närmade sig buren väldigt försiktigt o när dom var en meter från den så tyckte kaninen att det avståndet räckte o stampade till rejält i marken... I 3 väderstreck satte katterna iväg som streck ;D
Efter det så gick dom omvägar runt den lille kaninen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.