ska man verkligen ha det. har fått för mig att det borde vara bättre o måla väggen vit bakom elementet. ska ju ha vattenburet element o dom plockar man ju inte gärna bort för o tapetsera. blir det snyggt om man målar bakom
 
Måla är INTE snyggt tycker jag, men det är ju en smaksak. Vi plockade bort elementen när vi tapetserade, och snyggare än så kan det ju inte bli! Nu bor vi i bostadsrätt med gemensam vattenavstängning så det blev ju lite bökigt med grannarna, men har man hus tycker jag inte att det är nåt att fundera på, bort med elementen!
 
Har man vita element kan man lika gärna skippa tapeten bakom och måta vitt under fönstret/bakom elementet.
Det kommer ju ändå att lysa vitt från dessa och ev. rör syns inte lika mycket om allt är vitt runtomkring.

Tycker jag i alla fall.
 
Genom att t.ex sätta microlite och måla vitt kan du enkelt byta tapet eller färg utan att behöva göra det tidskrävande att tömma ner, hänga av och fylla på värmesystemet.
 
Wigert skrev:
Genom att t.ex sätta microlite och måla vitt kan du enkelt byta tapet eller färg utan att behöva göra det tidskrävande att tömma ner, hänga av och fylla på värmesystemet.

o vad e mocrolite för nått ??? ???
 
Som en slät glasfiberväv, men helt slät och faktiskt även utan glasfiber... (Kanske är jämförelsen haltande, men de fyller liknande syfte)
 
Måla det tycker jag. Blir snyggast så enligt mig.
 
Jag tycker helt klart du skall måla.Jag tycker inte det är snyggt med tapet bakom ett element. Tänk en blommig eller blå ::). Måla vitt där bakom och sen tapetsera du fram till den linjen. Rktigt snyggt blir det. :)
 
Hej
Funderar på samma sak, alltså måla eller tapetsera bakom elementen. Hittills har det lutat åt att tapetsera, men nu blir jag osäker. Läget är nu att det sitter tapet (vävtapet för att det ska bli riktigt krångligt) bakom elementen och då måste ju elementen ner för att tapeten ska bort. Tänkte då att tapetsera nytt bakom.

I de lägenheter jag bott i tidigare har elementen varit avgränsade, med någon list eller annan naturlig övergång, men så är det inte nu. Men ni som anser att man ska måla hur stora marginaler runt elementen tycker ni att man ska ha? Någon som har bilder på båda förslagen?

Al
 
på dessa platser jag bott med separat fält bakom element brukar det följa fönstret. Om fönstret är riktigt stor och täcker nästan hela den väggen de sitter på brukar den väggen vara vitmålad. Om det inte finns fönster, ja då vet jag inte hur man gör för jag vet inte då. Ja, i badrummen finns det ingen fönster eller element ej precis under fönstret och då brukar det vara samma som på övrig vägg där, dvs målat, tapetserat eller kaklat.
 
Jag har bara målat några cm utanför elementer.Så jag går inte kant i kant med fönsterkarmen.Är inte hemma nu,men jag kan mäta när jag kommer hem från jobbet...
 
Personligen tycker jag det är snyggast när det följer fönstret, men om man har pytteliten element så kanske. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.