Mazen Mazen skrev:
Kan även tillägga att en sänksåg med kort skena där du låser sågen i skenan är perfekt vid ger av tex frisen på trallen. Du kan såga efter verkligheten och slippa en stor kap/ger :D
Den dagen Bosch släpper en sådan, "såklart" batterivariant, är jag redo med kortet!! ;)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Leverantören ringde precis, dom har varit i kontakt med posten som skyller på att man har mycket att göra och skenan finns i Malmö just nu.
Posten meddelade också att paket över 120 cm körs inte ut till ombud utan måste hämtas ut på postkontor eller direkt utleverans till mig efter överenskommelse.

Biggie: Hämtade du din skena hos ombud eller hos posten direkt?
Ville inte erkänna mitt fusk men jag tog den på företaget så slapp moms och fick den utkörd, så jag slapp ombudet :oops:
 
  • Gilla
kioskdavid och 3 till
  • Laddar…
Folk diskuterar andrahandsvärde på verktyg. Totalt ointressant. Verktyg har i princip ingen begagnatmarknad. Ingen säljer begagnad förutom konkursförvaltare.
 
  • Gilla
Valkyr och 2 till
  • Laddar…
Njae ibland är man värd en uppgradering och då kan saker säljas på blocket. Om det inte finns en fördel med att ha två... En i bilen kanske eller sommarhuset....
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Folk diskuterar andrahandsvärde på verktyg. Totalt ointressant. Verktyg har i princip ingen begagnatmarknad. Ingen säljer begagnad förutom konkursförvaltare.
Öhh? Kvalitetsmaskiner och verktyg har en rätt stor begagnatmarknad och bringar höga priser.
 
Som jag tolkade det så menar Fluxor att ingen vettig människa frivilligt lämnar ifrån sig ett verktyg som denne kommit över. Det sker endast under tvång = konkurs.
Jag utgår från att det bara saknas en liten: ;)
 
  • Gilla
Fluxor och 1 till
  • Laddar…
jac jac skrev:
Som jag tolkade det så menar Fluxor att ingen vettig människa frivilligt lämnar ifrån sig ett verktyg som denne kommit över. Det sker endast under tvång = konkurs.
Jag utgår från att det bara saknas en liten: ;)
Öhh?:geek:. Jag säljer gärna verktyg o maskiner det är ju ett ständigt pågående projekt, gamla maskiner ut, bättre maskiner in (som dock kan vara äldre än de gamla).
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
@jac och Ola C

Sluta bråka pojkar — ni har ju rätt båda två fast på olika vis... :D

//Ronnie
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Kan även tillägga att en sänksåg med kort skena där du låser sågen i skenan är perfekt vid ger av tex frisen på trallen. Du kan såga efter verkligheten och slippa en stor kap/ger :D
Har Festools battericirkel med denna funktion och vinkelanhåll inbyggt. Otroligt smidigt när man ex lägger parkett. Dock skulle inte vinkelanhållet funka så bra med en sänksåg.
 
jac jac skrev:
Som jag tolkade det så menar Fluxor att ingen vettig människa frivilligt lämnar ifrån sig ett verktyg som denne kommit över. Det sker endast under tvång = konkurs.
Jag utgår från att det bara saknas en liten: ;)
Med eller utan smiley så gick budskapet fram. Man måste ju också lägga var man huserar i vågskålen då betydelsen ska bedömas. :)
 
Ringde idag o kollade med posten, dom är helt frågande till var styrskenan tagit vägen, så den kan nog räknas som borta.
Anmälde till Proffsmagasinet och dom skickar en ny på studs (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Ringde idag o kollade med posten, dom är helt frågande till var styrskenan tagit vägen, så den kan nog räknas som borta.
Anmälde till Proffsmagasinet och dom skickar en ny på studs (y)
Ligger väl i nån vagn ute i regnet på Arlanda... bedrövligt när man ser bilderna.
Bra av PM att skicka ny utan knussel! (y)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ligger väl i nån vagn ute i regnet på Arlanda... bedrövligt när man ser bilderna.
Bra av PM att skicka ny utan knussel! (y)
Säkert, eller hos nån postsnubbe som fattades en skena och tyckte det va lämpligt att norpa min.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Har varit iväg två dagar o kom hem idag!
Gissa om jag blev förvånad när två 160 skenor hade kommit :surprised:
Blir till o ringa PM imorgon o se hur jag ska skicka tillbaka!
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Kanske kan vara läge att kolla om du kan få ett bra pris på den andra? 2st 160cm är ju inte fel vid skivkap osv
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.