Någon som sett Fixer Upper?

Flamsigt program men ändå intressant att se vad de bygger och på vilket sätt. Mycket Levis 501or, riva saker med hammare, skjuta spikpistol lite hipp som happ, dålig smak, men även jävligt coola hus och mycket snickerier och platsbyggda prylar!

https://www.tv4play.se/program/fixer-upper
 
Det bästa med att åka till USA är att man får se Fixer Upper!
Nu behöver man ju inte flyga över Atlanten då TV4 bjuder på det!

Ett mycket under program!
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Microkatten
Absolut! Mycket shiplap blir det, men inte mig emot, det är fint med rejäla brädor på väggarna! Det är en väldigt annorlunda byggtradition i Texas, och byggkvalitén på husen känns ju många gånger sådär. Och så är de verkligen bortskämda med stora rum, ofta tycker de att ett sovrum som är lika stort som ett svenskt vardagsrum är lite litet...

Men Joanna har ändå god smak, och hon och Chip skapar fina hem. Det som jag kan vara lite avis på är de löjligt låga priserna de har i Waco, både på fastigheterna och renoveringarna.
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Absolut! Mycket shiplap blir det, men inte mig emot, det är fint med rejäla brädor på väggarna! Det är en väldigt annorlunda byggtradition i Texas, och byggkvalitén på husen känns ju många gånger sådär. Och så är de verkligen bortskämda med stora rum, ofta tycker de att ett somrum som är lika stort som ett svenskt vardagsrum är lite litet...

Men Joanna har ändå god smak, och hon och Chip skapar fina hem. Det som jag kan vara lite avis på är de löjligt låga priserna de har i Waco, både på fastigheterna och renoveringarna.
Har du varit i Waco? Det är ingen stad jag lade på minnet. Priserna är ju hela annat i Austin eller Dallas.

Ja Shiplap överallt. Fast Joanna säger Shiplap om allt, även vanlig liggande panel.

Jag tycker köken alltid är fantastiska, men man vet ju inget om detaljerna. Men de bygger ju alla stommar och så. Sen har de alltid en vattenkran ovanför spisen vilket jag inte fattar varför vi inte har i Sverige!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.