Jag har märkt att det är mycket kallare i tvättstugan. Har varit uppe på vinden och kikat och mätt dels hur mkt lösullsisolering det är och även försökt täta där elrören kommer ner.

Problem 1 är att det kommer ner rätt mycket kall luft från där elrören kommer ner. Förmodligen är det inte tätt där rören kommer ner och man har ju gjort hål i plasten. Men jag försökte täta idag genom att ta bort så mkt lösull det gick och har lagt plast över rören så gott det går och lagt tillbaks lösullen. Det är inte så lätt att täta och det är BRA mkt rör som kommer ner (har IHC).

Problem 2 är att det är för lite lösull .. det kanske Trivselhus kan bistå med så får man göra det själv.

Men hur fasiken tätar man vid rören, helt omöjligt känns det som. Det måste iaf på nått sätt göras för det börjar bli kallt ute och kallt i tvättstugan.

Hjälp !
 
Du kan täta med t.ex. silvertejp runt rören mot plastet.
 
Helst speciell Ålderbeständigtejp.

Du kan inte täta med lite silikon i själva hålet o sedan tejpa igen.

Det ska helt enkelt vara tätt mellan Vind & boyta. framför allt i tvättstuga o liknade.
 
Ok, får se vart jag hittar ålderbeständig tejp eller om jag kör med vanlig silvertejp. Problemet med just där el rören kommer ner så kommer det ju rätt mycket rör från olika håll till en stor knippe, så det är rätt svårt att isolera med plasten där dom går ner.
 
Lite fogskum kanske?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.