Om man har avlopp i garaget måste väl det anslutas till någon avloppsbrunn, eller? Kontaktar man komunen för sånt i så fall (hoppas inte för det verkar ju helt omöjligt att få tag på dem där :()?
Kan någon dessutom ge en uppskattning över vilka kostnader det rör sig om så blir jag hemskt glad ;D
 
Jag antar att det är olika i olika kommuner. Jag har nyligen ställt samma fråga till "stadsarkitekten" i Trollhättan. De säger att om du har vatten indraget i garaget ska golvbrunnen anslutas till spillvattnet och i annat fall till dagvattnet. Inget behov av oljeavskiljare så länge det inte ska bedrivas någon verksamhet i garaget.

Kostnaden bör ju inte bli så hög eftersom det för sig om en golvbrunn och ett antal meter rör...

Micke
 
En brunn i gjutjärn kostar ca 600 kr, Dia 75 rör med lite böjar ca 400 kr. De flesta betongläggare tar inget extra för att man vill ha fall till brunn när man gjuter plattan.
/CC
 
Tack för svaren!
I sammanhanget är det kanske inte så stora kostnader i alla fall. Men jösses vad det är saker att tänka på med hus....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.