Hej

Är det 75 el. 50-rör man drar från handfat, tvättmaskin mm. till 110-stammen för avlopp?

Om man bilar en ränna i betonggolv, lägger man bara ned rören (självklart med fall) och gjuter igen eller ska rören förankras i plattan på nåt sätt innan igen-gjutning?
 
Handfat = 50 rör..
Golvbrunn = 75 rör..

jag la bara ner röret i rännan jag gjorde (med fall då) sen så tog jag bort pluggen så avloppet var öppet..

Hällde på betong,,,

Anledningen till att jag tog bort pluggen var att jag inte ville att röret skulle "flyta" i betongen..  Dock var det en mycket kort sträcka.. sen går den i Stammen som är Vertikal. Stammen satt ju fast så röret kunde inte röra sig så mycket.

Har läst att Stammen ska sitta fast var 2 Meter..
 
Ja det borde man ju få till  ;D

Och sen skarva med gummimuff eftersom det nog blir
en gjutjärnsbrunn igen ?
 
ska du inte byta ut brunnen när du ändå håller på?
 
Jo, som jag skrev så ska den bytas :)

Men jag är lite emot plast, vet inte varför men det känns bättre att ställa sig med 45-or på en gjutjärnsbrunn än en plastbrunn ;D
 
he he.. jo det är sant det.. håller med om att det käns lite.. Finns ju i Rostfritt har jag sett. men priset är väll där efter.. :)
 
32mm räcker för avlopp från tvättmaskin, men det framgår inte hur och var du skall ansluta detta.
 
Tanken är att gamla järnbrunnen ska bytas mot en ny. 2 rör (till tvättmaskin & vask) ca 1,5m åt varsitt håll från brunnen ska bilas ned och anslutas till brunnen.

Men det blir lite lurt med att koppla på dem på järn-brunnen om man tänker på hur de ser ut...

Antar att man måste sätta en förgrening på röret i brunnen som går ut i avloppsstammen ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.