Stötte på det här badrummet i ett hus och funderar på hur man skulle lösa det praktiskt när man renoverar. Det är ganska litet. Hur drar man rör till en dusch för att det ska bli rätt och säkert?

Kabin går inte på grund av att taket lutar. Och inte ha dusch alls i det rummet går inte heller då huset är för stort för bara ett badrum. Hur hade ni löst det? Litet badrum med lutande tak, handfat, duschplats på golvet och en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om man renoverar badrummet byter man väl tätskikt? Då är ju rören som kommer ut från väggen helt OK och efter dessa gör man avstick till duschen.
 
Vill ni ha glasvägg är det inget problem, finns företag som skär glaset exakt som ni vill.
 
Men man avråder ju från rörgenomföring vid våtutrymme?
 
M
Om det är trästomme river man ju ner hela ytan in till reglarna när man renoverar badrummet och lägger nya rör inne i väggarna som kommer ut där man vill ha dusch, handfat och toa.
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Är det ett trähus så kan man säkert placera om platsen där rören kommer ut och sen dra det efter behag. Man kan ju välja infällt som redan föreslagits men det är inga som helst problem att ha det utanpåliggande heller i ett så litet utrymme.
 
har själv fått rådet av hantverkare att inte lägga nya rör inne i yttre väggarna för frys riskens skull / om det är inre väggar så går det att lägga rören dold i väggen / hade själv planerat dra i väggarna där jag vill ha dusch, handfat och toa..men jag får dra invändigt synligt .

.. håller på själv att riva ut badrum som är byggt någon gång 1958 så river jag ner hela ytan in till reglarna och isolerar om allt, sedan blir det nytt tätskikt enligt branschens regler ...
 
Tack!
 
  • Gilla
Jahe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.