Här är några tips på julklappar som kan komma till användning under nästa års arbete med att renovera eller bygga nytt. Ett tips innan du köper julklappar är att kolla verktygslådan och planera nästa års hemmafixande redan nu.


Du kan läsa artikeln här: 17 julklappstips för hemmafixaren

Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda kommentarstråd till hela guiden.
 
Redigerat av moderator:
"Digital multimeter proffs"
Hur kan man skriva 'proffs' när det inte framgår vilket fabrikat det är eller vilka säkerhetsklasser den uppfyller?
 
  • Gilla
Broken arrow och 1 till
  • Laddar…
Det är produktnamnet hos tillverkaren Swedol, som du ser längst ner.
 
useless useless skrev:
"Digital multimeter proffs"
Hur kan man skriva 'proffs' när det inte framgår vilket fabrikat det är eller vilka säkerhetsklasser den uppfyller?
Sen fler funktioner har bara billiga mätare som gimmick. Även så många lägen är onödigt (bättre om mätaren har färre som den kan anpassa mer automatisk).
 
ang. "Stödhållare för tumstock"
Pass skulle jag säga på denna. Råkade köpa en sådan och blev riktigt besviken på linjernas precision och svårigheten att balansera pennan längst ut på tumstocken. Men tycker du plus minus 2-3 mm inte spelar någon roll så kanske det är ok. Men då kan du lika gärna göra det utan prylen, bara med tumstock och penna. Behövs skydd för stickor? På med din arbetshandske. Annars skulle jag nog sticka ut hakan o säga att Talmeter, Speed Square eller en Kombinationsvinkelhake är bättre alternativ som gör hemmafixaren gladare :)
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
D DinGranne skrev:
ang. "Stödhållare för tumstock"
Pass skulle jag säga på denna. Råkade köpa en sådan och blev riktigt besviken på linjernas precision och svårigheten att balansera pennan längst ut på tumstocken. Men tycker du plus minus 2-3 mm inte spelar någon roll så kanske det är ok. Men då kan du lika gärna göra det utan prylen, bara med tumstock och penna. Behövs skydd för stickor? På med din arbetshandske. Annars skulle jag nog sticka ut hakan o säga att Talmeter, Speed Square eller en Kombinationsvinkelhake är bättre alternativ som gör hemmafixaren gladare :)
Glöm inte det klassiska strykmåttet
 
  • Gilla
DinGranne och 1 till
  • Laddar…
D DinGranne skrev:
ang. "Stödhållare för tumstock"
Pass skulle jag säga på denna. Råkade köpa en sådan och blev riktigt besviken på linjernas precision och svårigheten att balansera pennan längst ut på tumstocken. Men tycker du plus minus 2-3 mm inte spelar någon roll så kanske det är ok. Men då kan du lika gärna göra det utan prylen, bara med tumstock och penna. Behövs skydd för stickor? På med din arbetshandske. Annars skulle jag nog sticka ut hakan o säga att Talmeter, Speed Square eller en Kombinationsvinkelhake är bättre alternativ som gör hemmafixaren gladare :)
Har en sådan på jobbet och den funkar perfekt är väldigt trevligt att slippa stickor från tex osb skivor.
Du måste ha missat hur man använder denna pryl.
 
T Polos skrev:
Har en sådan på jobbet och den funkar perfekt är väldigt trevligt att slippa stickor från tex osb skivor.
Du måste ha missat hur man använder denna pryl.
På bilden syns tydligt hur denna pryl fungerar, inte särskilt svårt att fatta hur den används. :) Jag tycker bara att det finns verktyg som gör jobbet bättre. Härligt att den funkar perfekt för dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.