När svärmor reser bort brukar hon koka upp tevattnet i förväg så svärfar bara behöver värma på det.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bra tips!

Lika bra som den djupfrysta is som man hittar i affärernas frysdiskar :)
Den har däremot faktiskt en poäng, även om jag kan tycka den är lite onödig hehe.. men att frysa is i mängd tar plats och ska man ha sommarfest med många deltagare.. så räcker fasiken frysen inte till! (man har ju oftast lite annat där oxå).. sommarbålskålen ska ju vara full - och sen ska de ju ha sina drinkar också :)

Den knasigaste jag sett i vattenväg i affären är.. RÖKT VATTEN (?????) vad fåglarna är det egentligen och vad har man det till :thinking:
 
Uppgraderade delar i HTPCn vilket gjorde underverk, starttiden gick från 4 minuter till 9 sekunder men Microsoft lyckades komma med ett av sina intelligenta meddelanden på vägen ..

Windows Aktivering skärm som visar meddelande om att en digital licens för Windows 10 Pro har hittats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
thewolf och 8 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Den knasigaste jag sett i vattenväg i affären är.. RÖKT VATTEN (?????) vad fåglarna är det egentligen och vad har man det till :thinking:
Ja, det verkar ju något komiskt men den tråkiga sanningen är att det du antagligen har hittat bara är till för smaksättning av livsmedel. Du kan tillsätta rökt vatten för att få röksmak i marinader mm utan att faktiskt behöva röka själv. Funkar faktiskt ganska bra även om det är mycket roligare att röka på riktigt. Ett exempel:
http://www.professionalsecrets.se/sv/ps/bloggar/news/542/veckans-hojdare-rokt-vatten-fran-akta-rok

EDIT: Det är ju ändå humortråden så jag får väl göra ett litet försök att vara lustig. Jag menar naturligtvis att det är "mycket roligare att röka på på riktigt".
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
I flera trådar på forumet EL diskuteras jordtag.
El är väldigt enkelt. T ex om man inte vill hämta jord då kallas det jordtagsresistans.
Skylt märkt "RABATTJORD" framför en stor hög med jord på ett hämtställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Den knasigaste jag sett i vattenväg i affären är.. RÖKT VATTEN (?????) vad fåglarna är det egentligen och vad har man det till :thinking:
Man kan väl använda det när man skurar om man gillar inrökta rum? borde finnas flera olika lukter alltifrån vanlig cigarettrök till mer exklusiva cigarrer.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Man kan väl använda det när man skurar om man gillar inrökta rum? borde finnas flera olika lukter alltifrån vanlig cigarettrök till mer exklusiva cigarrer.
..eller nått :p
 
Om det blir dyrt att anlägga gräsmatta kanske man skall satsa på rabattjord...
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Handskriven skylt med texten "Mellan kl 12.00 - 16.00 kollar vi glykolhalt + spolar vatten och olja på din bil" inramad av en streckad linje.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffans2000 och 10 till
  • Laddar…
harry73
Det är lite som tjära och fjädrar :D
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Haha, det var ju värsta särskrivningen på länge :D
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Jag vet inte om det var en felskrivning eller om det var en reklamkupp på Citygross igår. Vid kassan där de säljer Läkerol så var det en stor tydlig skyllt med ”Läcker Ål”.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Om det blir dyrt att anlägga gräsmatta kanske man skall satsa på rabattjord...
Hur mycket rabatt får man om man köper t.ex. en kubikmeter?
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
hsd
'........utnyttja SJ:s rabatter.......
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur mycket rabatt får man om man köper t.ex. en kubikmeter?
Beror på hur djupt du gräver …
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.