Hej,
Jag vill ha hjälp med förslag på lämplig acccumulatortank. Tänkte komlettera min pelletsanläggning med solvärme! Har en CTC Kombi från -82 med en pellex brännare(02). Något jag missat?!
 
Kolla tråd bla under Biobränsle (sid 4 just nu ) " acktank från effecta?", där kan du få lite kött på benen.
Några tanktillverkare som har lite koll på hur en soltank ska se ut: Effecta,Dalatanken,Lesoltanken(olika tillverkare på lesoltanken?någon som vet?
 
Borö & strömsnäspannan
 
Huskvarna tanksvets har en hög kvalitet och ett (förhållandevis) lågt pris =bra kombination.
 
Det pris som redovisas på Sfinx-sidan verkar vara en "tom tank" med 40 mm isolering.

Undrar vad en med 90 mm isolering och slingor skulle kosta??? För det fanns det ju uppgifter om i Effectas prislista.

Eller är det meningen att man skall förse Sfinx tank med en extern värmeväxlare? Men en sådan kostar också en del. Så även om man kan tycka att tanken är "billig" så är den ju inte färdig att användas, den behöver kompletteras.
 
Tanksvets tog 15900 för 750 literstank med en massa anslutningar, en slinga på 15 m för solfångare och två 10 m slingor (eller var det en 10 och en 15?!) för vvb, 90mm pur.

Då ingick en del av frakten från jkpg till mö

 
Sfinx pris:


750 TS med 3 slingor och 90 mm pur kostar ca 15.000 kr inkl moms.
 
peoe skrev:
Sfinx pris:


750 TS med 3 slingor och 90 mm pur kostar ca 15.000 kr inkl moms.
Se där, då bler priset genast lite högre......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.