Hej på er.

Fick pris av säljaren på Älvsbyhus att dom skulle ha 330.000kr för att inreda vinden med 1-3 rum + dusch och wc, jag tyckte det lät mycket..!
För att bara isolera vinden skulle dom ha 220.000kr :surprised:

Någon här som handlat upp detta själva? vad har ni då fått betala?

 
Hej!

Vi har börjat på vår övervåning i vår Smålandsvilla. Nu har vi tak+snevägg kvar att isolera me´n än så länge har det inte kostat oss 10.000 kr. Så 220.000 kr för att isolera vinden låter väldigt mycket.


 
Att det är mycket pengar det är det inget snack om men du nämner inte ytan så det är lite svårt att bedömma det men vi har haft en liknande tråd och jag vill minnas att det var exakt samma pris så det är möjligt att de har fastpris på jobbet.

Helt klart kan du spara rejäla pengar på att göra det själv. Isolering är inte särskillt dyr och är lätt att bygga in
 
Vi betalade 90´ för att få vår öv isolerad (Oden). Innerväggar,golv och tak har jag börjat med själv...Får se hur det går!

En granne har hittills fått betala ca 230´ för inredning av öv.De är dock inte riktigt färdiga än, lär hamna på uppåt 300´. Dom gör inte mycket själva.

Dyrt är det, men 220´för att endast få det isolerat låter lite väl häftigt...
 
Vi valde oinredd/oisolerad övervåning (95 kvm) när vi byggde hus för 5 år sen. Det är mer jobb än man tror att inreda en övervåning. Om du har gott om tid och tycker det verkar roligt så ska du göra det själv. Är du mitt i karriären och har småbarn ska du kanske avstå. Vi har lagt 100'000 hittills och vi är nästan färdiga förutom badrum, där går det ytterligare 30'000. Om man ska räkna all tid man lagt så är det ingen hög timpenning är jag rädd. Hade vi inrett det från början hade vi kunnat utnyttja hela ytan under 3 år mer. Vi har ibland varit lite dumsnåla och gjort ALLT själva förutom isoleringen i taket. Om det inte hade varit så dyrt med isoleringen hade jag rått er att åtminstonne beställt det momentet.
/CC
 
vi håller på att inreda vår övervåning i vår smålandvilla med 2 sovrum, ett allrum och ett badrum

Hittils ser kostnaderna ut som följer
25.000 - Gips, Reglar, Isolering (roxull)
30.000 - Homeja och ytterligare ett halvmånefönster, inlusive arbetskostnad
10.000 - 4 massiva dörrar/karmar
4.000 - Färg, Microlit, Vävlim
2.000 - Inbyggnadshögtalare till rummen

Ytterligare kostnader som ligger i luften
50.000 - El, nätverk, tele, antenn
12.000 - Vattenburen värme/radiatorer
10.000 - VVS arbeten i badrummet
15.000 - Golv

Sen kommer det väl säkert till 50.000 för badrummet

Det mesta av arbetet gör vi själva

Så runt 250 tkr lär väl hela övervåningen gå på till slut.



 
Vad har Du för högtalare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.