Vi har köpt Samsungs senaste skåp för 30000 kronor modell RH 57H90607 F
som har en fantastisk design men som inte levererar kylt vatten.
Vattnet blir inte kallt utan håller 15-17 grader medan vattnet som går in i är 10 grader.Detta innebär att vattnet värms i kylskåpet.
Samsung visar inget intresse av att rätta till felet eller erkänna detta utan menar att 12-16 graders vatten är ok vill man ha kallt vatten måste is tillsättas. Vårt gamla Samsungskåp fungerade men inte detta och det är uppenbart ett konstruktionsfel som Samsung vägrar erkänna.

Har du köpt ett sådant skåp får du gärna tala om ifall ditt skåp levererar kallt vatten då har vi bara fått ett måndagsexemplar.
Samsung blir allt mer spydiga i sina svar till oss och menar att det skall vara ok att vattnet är 16 grader.
Övriga leverantörer på marknaden har kylskåpskallt vatten vilket även Samsung borde kunna leverera.
 
Vårt har heller aldrig funkat dock aldrig brytt mig. Detta köpte vi dock för 5 år sedan typ.
 
Jag har haft mitt i över 7år med iskallt vatten.
 
Hej,

Vårt Samsung side-by-side kyler inte heller vattnet, ismaskinen fungerar däremot bra. Modellnummer RSA1UHMG1/XEE. Priset omkring 9000 för ett par år sen.

Blev örvånad när det inte kylde vattnet men antog att funktionen uteslutits eftersom det var en billigare modell och att det inte var något tekniskt fel. Men kanske det är det ändå?
 
A
Jag är rädd för att många kommer att ångra sina köp av Samsung kylar och frysar alldeles för tidigt.
i detta fallet skärskådar jag reservdelslistan men hittar ingen vattentank! Samsung brukar ha denna i kylen längs ned.
och finns det ingen vattentank förstår jag att vattnet inte blir kallt...
om man dessutom monterat det externa filtret och gömt det under eller bakom värms vattnet upp i onödan.
 
A
isw skrev:
Hej,

Vårt Samsung side-by-side kyler inte heller vattnet, ismaskinen fungerar däremot bra. Modellnummer RSA1UHMG1/XEE. Priset omkring 9000 för ett par år sen.

Blev örvånad när det inte kylde vattnet men antog att funktionen uteslutits eftersom det var en billigare modell och att det inte var något tekniskt fel. Men kanske det är det ändå?
ditt skåp har i alla fall en liten tank i kylen så lite kallt vatten borde du få
 
Tack all ni som svarat på Arg kund om att vattnet värms i stället för att kylas. Det anmärkningsvärda är Samsungs ointresse och deras hållning att vattnet skall hålla 12-16 grader, vem vill betala dyra pengar om man inte kan dricka ett glas kallt vatten.
Garantin och de utfästelser de ger i prospektet struntar de i.
Fortsatt arg kund som inte kommer att ge sig i första taget.
 
Hur har det gått? Fick du kallt vatten tillslut?

Jag har haft en premium LG kyl/frys m. Vatten o ismaskin i 12 år. Inte heller den har givit något kallt vatten någon gång, trots den lilla vattenvehållaren inne i kylen. Har sedan drygt fem år stängt av vattnet till den eftersom 2 olika originalslangar spruckit och givit vattenskada med ett års mellanrum. Likaså smakade isen nästan alltid dåligt, trotts att jag slängde ut all is ofta för att ha så fräsh som möjligt.

Funderar nu på Samsungs Family Hub, men vill då gärna veta om man kan få KALLT vatten ifrån den, eller om det blir som du skriver 12-16 grader, vilket jag tycker är alldeles för varmt.

Har eran is luktat och smakat friskt?
 
A
Jag har pillat med otaliga vattenskåp men aldrig varit ute för att det inte är kallvatten ur dispensern.
Snarare att vattnet frusit med ispropp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.