Som rubriken lyder. Prisbilden varierar en del, t ex mellan Clas i sjön och Knivbrev. Finns här någon som provat och kan säga bu eller bä?
 
För två år sedan så använde jag knivbrev och blev nöjd med resultatet snabbt och bekvämt knivar tillbaks i brevlådan.
Men för några veckor sedan så lämnade jag knivrna till Cervera butiken om man blir medlem det gratis så kan man lämna knivar där för slipning Cervra skickar knivarna till Knivbrev för slipning lika bra slipning som alltid men ett förmånligare pris.
Lämnade på måndagen och fick knivarn tillbaks på fredagen samma vecka, kan rekommenderas. Om du har en Cervera butik i närheten.
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
Första gången jag använde knivbrev så försvann mina knivar i postgången. Detta var dock postens fel, inte knivbrev, och Knivbrev ersatte frakt, slipningen samt en slant för knivarna som plåster på såren.

Körde nu mina lite dyrare som en rekomenderad försändelse (spårbar dit och tillbaka) och det fungerade kanon.

Förutom att Postnord lämnade sakerna lutandes mot lägenhetsdörren, utan kvittens.. Så hela grejjen med rekommenderad försändelse försvann.

Knivarna blev vassa... Så ja. Jag är nöjd.
 
  • Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
O
oobum oobum skrev:
Första gången jag använde knivbrev så försvann mina knivar i postgången. Detta var dock postens fel, inte knivbrev, och Knivbrev ersatte frakt, slipningen samt en slant för knivarna som plåster på såren.

Körde nu mina lite dyrare som en rekomenderad försändelse (spårbar dit och tillbaka) och det fungerade kanon.

Förutom att Postnord lämnade sakerna lutandes mot lägenhetsdörren, utan kvittens.. Så hela grejjen med rekommenderad försändelse försvann.

Knivarna blev vassa... Så ja. Jag är nöjd.
Det var snyggt skött av knivbrev! Service! Men jag förstår att du valde rek. När du skickade gången efter. Det är posten som förlorar på att ställa knivarna utan för din dörr de försäkrar brevet när man skickar rek. Så egentligen skulle du säga att du inte fått några knivar.
 
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Provad skicka 4st knivar till knivbrev för ett par veckor sedan. Skickade en söndag, fick tillbaka dom på onsdag. Fina och vassa!

Skall fortsätta skicka dom dit, en gång per år iaf.... så jädra smidigt!
 
Jättenöjd med knivbrev! Känslan att skära mat med sylvassa knivar...
 
  • Gilla
laui
  • Laddar…
hsd
O Odjuret skrev:
Det var snyggt skött av knivbrev! Service! Men jag förstår att du valde rek. När du skickade gången efter. Det är posten som förlorar på att ställa knivarna utan för din dörr de försäkrar brevet när man skickar rek. Så egentligen skulle du säga att du inte fått några knivar.
Nu vill jag ha en ogillaknapp
 
O
hsd hsd skrev:
Nu vill jag ha en ogillaknapp
Vad behöver du ogills?
 
O Odjuret skrev:
Vad behöver du ogills?
Varför ljuga och skapa arbete och besvär?
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Har också använt Knivbrev genom Cervera, mycket nöjd med slipningen av mina knivar av kolstål.
 
O
A Andy78 skrev:
Varför ljuga och skapa arbete och besvär?
Det verkar vara dumt!
Var det känsligt att jag sa att man skulle tagit knivarna å inte sagt nått? Stackare! Ta det så inte så allvarligt. Jag var inte direkt allvarlig
Men var det inte jobbigare å läsa att posten slarvat bort några knivar? De är väl mer värt ogilla än det jag skrev?
 
Redigerat:
O
Är det nån som testat Clas ohlson?
 
Jag förstår inte.......

Det tar mindre tid att slipa en kniv än det tar att paketera och skicka iväg och ta emot och packa upp den.
Verktygskostnaden är inte så stor att den skulle vara avgörande.

Varför skicka bort knivarna på vässning?
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
O
H heimlaga skrev:
Jag förstår inte.......

Det tar mindre tid att slipa en kniv än det tar att paketera och skicka iväg och ta emot och packa upp den.
Verktygskostnaden är inte så stor att den skulle vara avgörande.

Varför skicka bort knivarna på vässning?
Troligtvis beroende på verktygsbrist och kunskaps brist. Så om du har en bra slipmaskin och kunskapen kan du tjäna pengar... Men det är inget nytt att man lämnar in sina knivar på slipning.
Det krävs mer än ett enkelt bryne för att få till skärpan
 
Den här gången slutade det med att jag hittade en lokal tjomme som man skulle kunna kalla för kniventusiast med f-skattsedel. Härlig kille som berättade en massa om knivar, kommenterade mina, demonstrerade hur han gör, gav skötselråd osv. Gav honom 8 knivar och han gjorde ett riktigt fint jobb för en femhundring, på en lördag. Betyg 11/10, bra slipat och alltid härligt att få träffa äkta entusiaster!

Skulle han lägga av kommer jag tillbaka till den här tråden! :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.