Har en fråga om Schneider Exxact klokit. Som allt annat med el, så får man ju aldrig med några instruktioner..
Men med denna får man med fyra skruvar. Alla lika långa. Två med mindre gängstigning och två med större. När ska man använda vilka? Har Googlat utan resultat..
 
tommib
Jag tror att det är till olika brytarserier. Titta på monteringshålen i den brytare du ska ha klorna till och se vilka som passar.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag tror att det är till olika brytarserier. Titta på monteringshålen i den brytare du ska ha klorna till och se vilka som passar.
Skulle sagt att jag kollat och kan inte spontant se i den små hålen. Båda skruvarna funkar precis lika bra tycker jag dessutom.. Till både strömställare och vägguttag.
 
N nmeden skrev:
Skulle sagt att jag kollat och kan inte spontant se i den små hålen. Båda skruvarna funkar precis lika bra tycker jag dessutom.. Till både strömställare och vägguttag.
Jag har för mig att det är olika på brytare och dimmers.
 
richardtenggren
Skiljer sig väl mellan trend och exxact? Jag trodde jag kunde låna från våra gamla trend när jag monterade exxact, men det gick inte, ty olika stigningar osv.

Den ena har större stigning, så påståendet att de skulle ”fungera lika bra” får mig att rysa, stackars gängor ;)
 
  • Gilla
nmeden
  • Laddar…
Löste du frågan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.