Borde ju tillverkaren av chassit löst dock, det funkar men som sagt lägger kraft på moderkortet kontaktdon i onödan
 
tommib
Jo, det håller jag som sagt med om. I och med att lådan är så låg kunde de skickat med en adapter. Det kan inte kosta många kronor.
 
Men sanslös kvalitet, kan rekommendera
 
K
Är Alpha varianten från Streacom nyare än EVO? Det jag läst på Streacoms hemsida är att EVO'n skall ha lite fler förbättringar, men den verkar ha utgåtthos dom flesta medan Alphan med release från 2016 finns lagerförd här och var med varierande pris.

Vart förvånad att dom svenska shopparna var billigare än Amazon Prime på chassit :)
 
Jävlig otydligt men googlar man så verkar Evo kommit 2012 och alpha 2015 :)
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Vad motiverar att bygga en Htpc, duger det inte med en apple tv?
 
Han är allergisk mot äpplen......;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Vad motiverar att bygga en Htpc, duger det inte med en apple tv?
Även om jag inte ratade Apple TV pga att företaget är ett patenttroll så duger det inte nej. edit: Finns väl inte ens modell som fixar 4k HDR HDCP 2.2?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Även om jag inte ratade Apple TV pga att företaget är ett patenttroll så duger det inte nej. edit: Finns väl inte ens modell som fixar 4k HDR HDCP 2.2?
Gen. 5 ska väl stödja det där;)
https://support.apple.com/en-us/HT208074
 
Inget vägguttag till projektorn så du hade sluppit ha strömkabel hängande? :O?
 
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jävlig otydligt men googlar man så verkar Evo kommit 2012 och alpha 2015 :)
Övervägde du någonsin HDPLEX som chassi? Tycker Streacom är bra mycket snyggare, men jag tror att HDPlex har bättre avkylning med 8st. heatpipes och rejäl bas i koppar... Finns även Heatpipes till grafikkretsen om man nu kör med det, vilket inte streacom har vad jag förstått det som?

Varför gick du på Z270 med 7300 Kaby Lake när priset typ blir detsamma med Z370 med 8100 Coffee lake som har bättre prestanda än 7300?
 
Redigerat:
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inget vägguttag till projektorn så du hade sluppit ha strömkabel hängande? :O?
Lugn nu, inte klart än ;)
 
K KjellTimell skrev:
Övervägde du någonsin HDPLEX som chassi? Tycker Streacom är bra mycket snyggare, men jag tror att HDPlex har bättre avkylning med 8st. heatpipes och rejäl bas i koppar... Finns även Heatpipes till grafikkretsen om man nu kör med det, vilket inte streacom har vad jag förstått det som?

Varför gick du på Z270 med 7300 Kaby Lake när priset typ blir detsamma med Z370 med 8100 Coffee lake som har bättre prestanda än 7300?
Finns inget Z370 mini-itx som är confirmed att fungera med HDCP 2.2/powerdvd

edit: 8100 har högre TDP än 7300.. Jag gör alltid full research och köper det bästa ;)
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gen. 5 ska väl stödja det där;)
[länk]
Fast du måste ändå blåsa den med windows sedan för att få ett vettigt OS, sedan så är formatet fel. Du vill ha hifi bredd på grejerna så det passar ihop med stärkaren osv, runt 440mm.

edit: appletv är väl inte ens passiva?
 
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns inget Z370 mini-itx som är confirmed att fungera med HDCP 2.2/powerdvd

edit: 8100 har högre TDP än 7300.. Jag gör alltid full research och köper det bästa ;)
Jag hade nog chansat på att Fatal1ty Z370 har stöd för HDCP 2.2 då både Fatal1ty Z270 och Z370 är bestyckade med MegaChips MCDP2800BC, dvs det chippet som gör att Z270 har det stödet.
Z270 har inte det stödet native i iGPU.

TDP avser ju värmeavgivningen och 65W är ju det Streacom "rekommenderar" som okej för deras chassi, så jag vågar inte påstå att 7300 är bästa köpet, aningens lättare att kyla av isåfall.
Z270+7300 gör ju definitivt jobbet som HTPC med dina höga krav, inget snack om den saken och du lär ha mycket glädje av den hårdvaran. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.