Ja, vad kostar snickarna runt om i landet, vitt inkl moms per timme?
Tänkte kolla av lite för framtida diskussioner vid offertförfrågningar eventuellt.
 
Jag har fått offert från en mindre byggfirma ett par mil utanför centralorten och timpriset är 280:- + moms (350:- inklusive moms.) + 10% påslag på deras priser på materialet.

Har även fått pris på elektriker från landsbygden 250:- + moms (312,50:- inklusive moms). och materialpris enligt gällande prislistor.

Priserna är vitt med kvitto.
 
Trevligt.
Jag har två priser just nu.
Det ena är 270+moms av en firma som håller till i Södertälje om jag inte missminner mej, det andra är lokala snickare som kör för 250+moms/timme.

Första firman ska ev. ta fram alla ritningshandlingar åt mej, och har höftat 160 timmar för stomresningen, andra firman har jag inte hört tidsestimering från, men vet att dom reste 2 plans på 100kvm med burspråk och två tak kupor på lite mindre tid än första firman estimerat.

Min tanke var om man kunde få ett bra paketpris av första firman på ritningar och stomresning, eller om det är värt att kolla runt mer efter snickare och bara köpa ritningar via den första.
Å andra sidan kan ju estimeringen av tid vara fel och dom reser det hela på 120 timmar vilket ger bättre pris så att säga...
Men olika priser är bra att se, fortsätt.
 
Timkostnaden är inte det viktiga alltid. Utan vad en snickare presterar i timmen. Hör efter vad dom vill ha för att göra ett specifikt jobb.
 
hålle rmed sneckarn....timpriset är orellevant frågan är hur fort det sker och till vilken utförande klass.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.