Har fått ett pris på Verisure larm för mitt radhus. Installationen går enligt dem på drygt tolv tusen och månadskostnad strax under fem hundra. Då jag har ett radhus med två entréer och två balkonger, tre plan plus vind så blir det en ganska stor anläggning:
3st Kameradetektorer
5 st Vibrationssensorer
4 st Rökdetektorer
Centralenhet, röstenhet, kontrollpanel. Kopplad till fiber med och GSM som backup. Försäkringsbolaget skickar med 2 st vattensensorer gratis.
Vad har ni betalat för ert larm och vad har ni för månadskostnad? Hur mycket rabatt på premien från ert försäkringsbolag fick ni? Jag fick endast 250:- i rabatt vilket jag ser som ett skämt och att försäkringsbolaget inte värdesätter nyttan med larm.
Ja, jag vet att utrustningen tillhör Verisure i fem år efter installationen.
 
Vi har ett gammalt verisure, utan kameror utan bara rörelsedeckare. 4 rörelsedeckare, 15magnetbrytare. Betalar 371kr/månad, får 10% rabatt från LF på hemförsäkringen (vilket blir en femhundring om året).

Att uppgradera tycker jag är för dyrt i kombination med att månadsavgiften är hög.

Kika på att köpa ett eget larm och koppla mot larmcentral, lönar sig fort!
 
RilleRock
HandySmurf HandySmurf skrev:
Har fått ett pris på Verisure larm för mitt radhus. Installationen går enligt dem på drygt tolv tusen och månadskostnad strax under fem hundra. Då jag har ett radhus med två entréer och två balkonger, tre plan plus vind så blir det en ganska stor anläggning:
3st Kameradetektorer
5 st Vibrationssensorer
4 st Rökdetektorer
Centralenhet, röstenhet, kontrollpanel. Kopplad till fiber med och GSM som backup. Försäkringsbolaget skickar med 2 st vattensensorer gratis.
Vad har ni betalat för ert larm och vad har ni för månadskostnad? Hur mycket rabatt på premien från ert försäkringsbolag fick ni? Jag fick endast 250:- i rabatt vilket jag ser som ett skämt och att försäkringsbolaget inte värdesätter nyttan med larm.
Ja, jag vet att utrustningen tillhör Verisure i fem år efter installationen.
Efter bara de första 5 åren har du betalt över 40 papp.

Är man bara lite händig SÅ gör det själv.

Fria utryckningar är inte värt det du betalar extra för.
Får man ett inbrott så väljer man väktarutryckning då, betalar en högre engångskostnad samt tar det på hemförsäkringen.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Ordna/installera själv och om det inte är ett alternativ, köp ett larm själv av en fristående installationsfirma. Kolla vilka som finns på orten o ta in ett par offerter är mitt råd.

Larmcentral kostar ca hundralappen per månad. Så på 5 år är det 6000:-
Då återstår ändå 34.000:- innan du är uppe i Verisure's peng.

Det där att du äger Verisure's prylar efter 5 år är inget försäljningsargument iom att de inte fungerar fullt ut utan abonnemang. Du har då snarare ett väldigt dyrt lokallarm.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ingen som har Verisure?
 
A
Jag har Verisure men kommer snart att säga upp det.

Det fungerar bra, är enkelt att använda och deras app med mina sidor är riktigt bra. Tyvärr tar dom alldeles för mycket betalt per månad. Jag betalar ca 350kr per månad, men har då flera år ringt och fått pruta bort den årliga höjningen som alla får. Den har varierat mellan 3-10%. Räknar du upp dina 500kr med en sådan höjning varje år så blir det snabbt väldigt dyrt.

Man hittat dessutom på nya avgifter och gör allt för att krama ut så mycket pengar per månad och kund man kan. Tex tog man inget extra betalt per månad och rökdetektor när jag var kund (som man nu gör).

Dom fria väktarutryckningarna innebär att en väktare skickas ut (i bästa fall). Och anländer långt efter att en ev inbrottstjuv försvunnit. Väktaren konstaterar inbrott och tejpar igen fönstret samt meddelar dig.

Jag får 10% rabatt på hemförsäkringen för larm kopplat till larmcentral.

Kortfattat, hade det inte varit så dyrt och man inte höjt månadsavgiften varje år är jag nöjd.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vet inte om jag är dum nu, men jag tror man kan pruta en del på larmet.
Jag hade Verisure i mitt förra hus som jag sålde och flyttade i somras. Fick såklart ett erbjudande från Verisure för "lång och trogen kund" och lyckades snacka ner priset ännu mer. Vi pratar ganska många tusenlappar under listpris.

Jag betalar ca 400kr/mån. Det var helt omöjligt att få ner månadskostnaden för mig, det är väl där de tjänar pengar.
 
Fairlane
Jag sa upp vårt Verisure-abbonemang får ett antal månader sen och har nu valt en annan lösning, där jag köpt larmet och sen betalar 99 kr i månaden för att vara ansluten till larmtjänst. Utryckningar på bekräftade inbrott är gratis.

Verisure hade några delar som jag uppskattade som jag saknar i det nya. Appen kändes lite smidigare i Verisures lösning exempelvis, samt att det var lätt att lägga till och ta bort personer via minasidor. Vi hade vänner som bodde hos oss någon vecka eller så på sommaren och då la jag till de på larmet och lät de välja kod, sen plockade jag bort det lätt när de åkte. Nu måste man knappa på terminalen, vilket såklart fungerar, men helt smidigt är det inte.

Vi betalade runt 400 kronor i månaden för vårt larm och det var väl skälet till att jag sa upp det. Då ringde man från Verisure och erbjöd sig att sänka priset med en 100-lapp i månaden, så det borde vara möjligt att komma billigare undan. Personligen är jag inte så förtjust i det upplägget att man ska pruta etc, så jag valde att lämna de ändå.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
D eidlert skrev:
Vet inte om jag är dum nu, men jag tror man kan pruta en del på larmet.
Jag hade Verisure i mitt förra hus som jag sålde och flyttade i somras. Fick såklart ett erbjudande från Verisure för "lång och trogen kund" och lyckades snacka ner priset ännu mer. Vi pratar ganska många tusenlappar under listpris.

Jag betalar ca 400kr/mån. Det var helt omöjligt att få ner månadskostnaden för mig, det är väl där de tjänar pengar.
Få ner månadskostnaden får du genom att prata med kundvårdsavdelningen. Det är dom du hamnar hos när du säger att du vill säga upp larmet. Där har dom satt dom trevligaste personerna som också har tillgång till rabatter på månadsavgifter mm. Jag brukar alltid be att få prata med kundvård när jag ringer.

Att vara lång och trogen kund lönar sig inte hos Verisure. Hota med att byta och säg att du fått bättre erbjudande hos annan (tex Sector). Det är då du blir ”belönad”.
 
  • Gilla
bsba och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.