Fast just dessa modeller ÄR faktiskt nya, var tvungen att surfa in o kolla... Och riktigt trevliga!
 
Tack för uppdateringen! Det är ju inte så att man surfar in på alla sidor för att kolla nyheter hela tiden.

Ser att dessa hus har snuggare farstukvist..
 
Roligt med lite nya hus! Är det någon som fått priser på de tre å vill dela med sig av?
 
:D Tack för tipset! Dom var inte alls tokiga. Hoppas någon hört något pris!

/SKS
 
Lyckan + 40 000 med vinkeln.
 
Lyckan med vinkel.... hmmm inte så stor skillnad mot Lyckan UTAN vinkel ;)... inte så stor vinkel
 
ThomasM skrev:
Det luktar säljare lång väg!!!!!!
Dessutom är inte deras egnahemserie speciellt ny varför man undrar varför du tar upp det i detta forum?
olle_spiktrampare skrev:
sniff,sniff jag håller med tidigare varför just bara eksjöhus nyheter,det finns fler som har kommit med nya hus under sommaren-hösten.
så jag tror att det är en vilsen eksjösäljare här????
Äsch, läs hennes tidigare inlägg så falnar den misstanken snabbt.

//Christina.

 
Vi har beställt ett vanligt Lyckan, nu blev man ju sugen som fasen... ångest...
Fast, det går ju inte att göra en konventionell altan på baksidan med den vinkeln, eller? Alltså bara trallgolv, stolpar och plasttak?

(försöker kanske bara trösta mig) :)
 
Lill skrev:
Lyckan + 40 000 med vinkeln.
40 000:- är vad "byggsatsen" kostar ja, men om man räknar in merarbetet så hamnar man närmare 60 000:- Plus de 30 000:- i prishöjning som skedde i augusti.

Vi har beställt ett lyckan och såg nu den nya vinkeln, vill såklart ha denna och säljaren tror att vi åker på att betala 40+30+20 =90 000 extra för detta... :(

Eftersom vi redan skrivit kontrakt får vi bryta detta, beställa nytt hus med 30 000 i prishöjning, samt 40 000 för vinkeln och minst 20 000 för merarbete...

Får se om vädjan till Eksjöhus goodwill fungerar annars skiter vi nog i det, kanske skulle kolla med andra leverantörer?
 
Pratar visst med mig själv i denna tråden, men den är viktig för oss så har ni synpunkter så är dom välkommna.

41t kostar alltså "vinkeln" sen kostade arbetet 35t så summan blir 76 000:- för dom extra 7, 5 kvadraten.

Ganska mycket då vi inte får låna mer, utan ta av dom sista kontanterna i så fall... är det värt det?
Är rädd för att man kommer att ångra sig om man inte köper till...


Synpunkter?
 
Av egen erfarenhet kan jag säga att det alltid tillkommer extra kostnader när man bygger. Är det inte för det ena så är det för det andra. Saker som vi var ovetande om:
-Uppläggningskostnader för byggkreditiv (~2% av kreditivet) ~50.000
-extra shaktmassor (helt plan tomt normalt med matjord) ~20.000
-kommunala avgifter(planritning, utsättning mm) ~10.000

Sen tillkommer vissa andra saker med huset också som extra eluttag, spotlights osv men det kan man kanske klara sig utan.
Men tänk på att det garanterat tillkommer extrakostnader, så håll i slantarna ;)
 
furan skrev:
41t kostar alltså "vinkeln" sen kostade arbetet 35t så summan blir 76 000:- för dom extra 7, 5 kvadraten.

Ganska mycket då vi inte får låna mer, utan ta av dom sista kontanterna i så fall... är det värt det?
Är rädd för att man kommer att ångra sig om man inte köper till...


Synpunkter?
Svårt att råda men visst.......  huset blir ett "annat" med den där sk. vinkeln.
Är det nu de allra sista kronorna det handlar om så är det väl tveksamt om det är värt det :-/, men finns det nån liten "glömd" hög på kistbotten ;) så skulle jag personligen inte tveka att slå till, tycker ändå att det gör förhållandevis mycket för intrycket av huset, både exteriört och ffa. interiört :)
Och det är väl tveksamt om ni kommer undan med de slantarna om ni skulle ångra er sedan och låta bygga till i efterhand, bara de där höga fönstren och dubbeldörren kostar ju en hel del för att inte tala om platta och golvvärme mm.
Summa summarum, har ni bara råd så ta vinkeln :)

MVH/Christina.
 
Håller helt med Byggimpert.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.