Hej!

Jag har precis köpt en tomt med en liten lada på (ca 45 kvadratmeter stor). Jag skulle gärna vilja flytta denna lada 10 meter in på tomten. Är det någon som vet hur man kan göra detta, till vem man kan vända sig och vad det skulle kunna tänkas kosta?

???
 
Jag kommer att flytta ett mindre uthus,
1. köpa Axeltappar och hjul ifrån JULA postorder.
2. hissa upp det med domkraften sätta på tapparna,
3. vänta på vintern (tjälen i backen), dra med traktor.

Tjälen och lite snö minimerar märken i backen. I ditt fall kan jag tänkta mig att det blir lite oekonomisk med flertalet Axlar och hjul :)..

// Pontus
 
Du kan flytta den genom att lyfta den med domkrafter, ställa den på stockar och dra den med traktor (eller en vinsch eller vad som helst) . Funkar faktiskt bra även om man antagligen är tvungen att förstärka den lite först så den håller ihop
Så har alla jag vet gjort.
Kom bara ihåg att det går mycket lättare med "två korslagda lager rullstockar rullande över varandra", då undersidan av golvet ofta har ojämnheter. Då räcker också en enkel vinsch, för en traktor kan blir för stark och rycka sönder huset (Ett lyft kräver förmodligen massor av förstärkningar för att fungera att det blir orealistiskt)
 
om jag vore du så skulle jag märka upp alla stockar, plocke ner den och timra upp den på den plats den skall stå. tar en helg, kostar gratis och du är en erfarenhet rikare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.