Jag har surfat runt hela kvällen för att försöka hitta ett garage till oss. Det skall vara runt 4x7 m, gärna rymma ett mindre förråd.

Tanken är att vi skall bygga det själv, antingen helt i lösvirke eller en byggsats.

Tips på var man hittar ritning till lösvirkesgarage alt riktigt bra och prisvärd byggsats?
 
Gå till http://www.byggbokhandeln.com/ och sök på "garageboken". Den är en bra utgångspunkt om man ska bygga ett garage.
Här finns både tips om hur man planerar garaget och byggbeskrivningar (grund, enklare ritningar på garage i sten och trä, dimensionering av takstolar med mera). Är man rimligt händig så kan man bygga sitt eget garage utifrån det som står i boken.. Jag har själv den gamla upplagan, men det kom en ny för några år sedan.
 
Tack för alla svar!
Garageboken har jag läst, men den innehåller egentligen inga detaljerade ritningar, vad jag minns. det är iofs något år sen jag läste den, får ta och låna den igen på bibblan.

Någon som köpt ett garage i byggsats? Prisvärt? Lätt att sätta ihop?

Hustillverkaren vi valt för boningshuset tar 120 000 för ett 4x7 m garage+förråd. Med lite eget jobb borde man kunna komma undan billigare - och kanske bättre - och kanske lite roligare när man byggt själv.
 
Hej

Vi tänkte lite som du att här finns pengar att spara. Vi fick pris av vår hustillverkare för en carport med förråd där förrådsdelen är ca 14 kvm på 120 000.
Vi beslutade oss för att själva ordna med carport istället och har då hamnat på en totalkostnad (hitintills) på ca 60000:- Då har vi gjutit en egen grund, köpt byggsats från ett företag som heter "svenska carport" och anlitat en kompis att sätta ihop shabraket. Nu är inte eldragning medräknat i detta pris men eftersom vi förberett utdragning från huset så tror vi inte detta blir så dyrt.
Lena
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.