Jaha så var det dags för upphandling av vitvaror........
Är det ens lönt att begära offert (och få paketpris) av näthandlarna Ex. vitvarumäklarna och tretti.se, eller är det nettopriser dom kör med?? någon som provat??
 
Japp det funkar! Skriv ner en lista från pricerunner så kommer de säkert att ge dig ett bättre pris.

Skickade själv ut en lista bara för att kolla detta i våras.

Jag hade varor för totalt 75 000:- från pricerunner och fick ett pris på 68 000:- hos hemmabutiken i tyresö, fri frakt samt 3 års fri garanti.

Prova!
 
Friggahuset i Gbg matchade gärna Elgiganten här för ett tag sedan så visst fasen lönar det sig att kolla upp.
Friggahuset säljer även på nätet...
 
nja, jag menar snarare dom renodlade näthandlarna som på sin höjd har en eller två fysiska butiker.........hallbäcks och elektrostore är ytterligare två.

någon som testat att skicka offertförfrågan??
 
För mig var det då lönsamt! :) Skickade ofertförfrågan till dom största näthandlarna tror det var 7st och tretti.se prutade 9,4% på priset i webbutiken och var billigast köpte där och det funkade fint.

/Niklas
 
Har ochså skickat och fått svar från tretti.se. Snabbt och smidigt. Blev dock ingen handel, valde husleverantören då han kunde sträcka sig och gje lite rabatt då han såg vilken skilnad det var i pris mellan Myresjöhus och lokal leverantör som var nestan lika billig som tretti.se

mvh hanneli
 
hanneli skrev:
Har ochså skickat och fått svar från tretti.se. Snabbt och smidigt. Blev dock ingen handel, valde husleverantören då han kunde sträcka sig och gje lite rabatt då han såg vilken skilnad det var i pris mellan Myresjöhus och lokal leverantör som var nestan lika billig som tretti.se

mvh hanneli

Rabatterade dom något eller fick ni dom priser som finns på nätet om ni slog ut det??
 
Hej

Jag fick ungefär ca 7- 10 % lägre än vad dom hade på sin hemsida(I mitt fall tretti.se). Så ja det lönar sig att begära offert om man köper mycket...
 
pappskallen skrev:
Rabatterade dom något eller fick ni dom priser som finns på nätet om ni slog ut det??
Alltså, vi fick priser från en lokal affär på - jag tror det var - 43.000, tretti.se skulle et par lappar mindre eller ungefär det samma (kommer inte i håg exakt), elgiganten dyrare. I detta ingår induktionshäll, inbygnadsmicro och -ugn, kyl, frys, diskmaskin ocht tvättmaskin. Vi har törktumlare och fläkt ingår i kökspriset.

Vi ville handla från den lokala affären, MH-säljaren ville gärna leverera, men var ca 7.500 dyrare. Skulle ha 3.000 för installation (inbygning, eljobb). Han drog då av skilnaden (nästan), dvs 4.000, och då valde vi MH för att slippa ha något med beställning att göra överhuvudtaget. Det hör till historien att vi valde bort alla MHs paket (som, efter att jag jagade på pricerunner, inte var heltokiga), eftersom vi ville ha grejor dom inte hade på sina listor - och MH saltar ca 10-15%.

mvh hanneli
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.