Hej har identifierat en läcka inne i min diskmaskin. Ett kortare (mjukt) gummirör ca 3cm i diameter som har en spricka. Verkar väldigt knepigt att byta ut hela röret. Försökt kolla på nätet hur man kan laga ett gummirör. Hittar vulkaniserande tejp - är det vansinne att laga med det?
 
Gå in på www.do88.se - en mycket bra firma som har allt du kan behöva för att laga ditt rör, de har silikonslang och skarvhylsor - bra priser
 
kengren51 kengren51 skrev:
Gå in på www.do88.se - en mycket bra firma som har allt du kan behöva för att laga ditt rör, de har silikonslang och skarvhylsor - bra priser
Så du tycker att man ska försöka byta ut röret mot ett nytt?
 
Precis det här problemet har jag - tycks ju vara vanligt då det ligger på youtube - men jag vet ändå inte hur jag fixar det - hittar inte rördelen på reservdels sidor..
 
A
Nä du får byta hela brunnen.
Typiskt electrolux defekt
Fast vill du chansa så fixa en gummislang i rätt diameter och byt, laga är dock lönlöst
 
electroluxaren skrev:
Nä du får byta hela brunnen.
Typiskt electrolux defekt
Fast vill du chansa så fixa en gummislang i rätt diameter och byt, laga är dock lönlöst
Ok så ingen idé att trixa med tejp.. varför finns det inte som reservdel heller? Är det idé att ta in en reparatör eller bara köpa ny maskin?
 
U Ullmössa skrev:
Ok så ingen idé att trixa med tejp.. varför finns det inte som reservdel heller? Är det idé att ta in en reparatör eller bara köpa ny maskin?
Hittade reservdel - koppling till brunnen för 600kr som ska installeras av proffs - känns inte helt värt det ... varför funkar inte vulktejp i det här fallet?
 
Ingen hemmatrixare som har förslag på lösningar?
 
U Ullmössa skrev:
Så du tycker att man ska försöka byta ut röret mot ett nytt?
Kolla på den sidan som jag föreslår, där finns skarvrör i olika dimensioner, där finns slangklämmor och det finns tunn fin och stark slang i silicon. Bara kapa av den gamla slangen och skarva in det som behövs
 
Ok var inne på den sidan men hade lite svårt att hitta rätt - ska kolla noggrannare. Tack!
 
U Ullmössa skrev:
Ok var inne på den sidan men hade lite svårt att hitta rätt - ska kolla noggrannare. Tack!
Kanske lite sent men jag hade samma problem. Jag gick till Swedol visade den borttagna motorn och vi kom överens om att pröva med en bit av en kylarslang till en lastbil och två slangklämmor. Har fungerat hur bra som helst i över ett år nu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.