:) Vi planerar att bygga Älvsbyhus, Tyr med vidbyggt garage V21. Enligt beskrivning står det att garagets golv (gjuten platta) utförs av kund. Om man vill att Älvsbyhus ändå ska utföra detta kostar det 50 Tkr! Det ger en total kostnad för garaget om ca 150 Tkr. Vi tycker att detta låter mycket och undrar om någon av er som läser detta har erfarenhet av att ha gjutit golvet själva alt. om vi kan få några jämförelser med andra hustillverkare.

Älvsbyhus har gett oss ett pris för att kakla och klinka badrummet, ca 30 Tkr, beroende på materialval. Ni som har utfört detta själva, vad har det kostat er? Om man väljer att kakla eller lägga in klinkers själv, gäller fortfarnade bygggarantin för Älvsbyhus för ev fuktskador????

Tacksam för alla svar och synpunkter!
 
Hej! Vi funderade på ett V21 & då skulle vi få betala 25000kr för grunden. Vi har valt att inte ta garage via Ä-hus för vi tycker att de tar ganska bra betalt för sina garage.

När det gäller badrum så har vi avsatt 35000kr till det. Det verkar som att vi både kan lägga klinkers i hallen & kakla badrummet för den summan. Det är inte Ä-hus som kommer att kakla vårt badrum utan en kakelfirma.
 
I TV4 Äntligen hemma byggde de en carport med förråd och räknade med en materialkostnad av 30.000 sek. Denna var då byggd på plintar istället för platta så det är en billigare varinat, dessutom var förrådet inte isolerat.

40.000 sek för isolerat dubbelgarage med platta låter jättebilligt. Byggsatser på Carportar brukar ligga på den prisnivån.
 
Jag byggde vårt vidbyggda dubbelgarage själv. Räknade med att det skulle gå på ca 40-50.000 också då jag även gjorde allt själv(platta, stomresning mm) men det drar iväg. Vi får se vad det hamnar på när jag är klar men en snabbt överslag med allt material framtill nu och det som behövs för att göra klart blir nog snarare 90.000 sek + mitt arbete.

men det blir som jag vill ha det i alla fall : )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.