Var hittar man en vettig fungerande isskrapa med skaft?

Ja-a, man tycker ju inte att det ska vara så svårt men tydligen är det det... Jag tycker själv de fyrkantiga platta reklam plastbitarna fungerar bäst men min fru har en ledsjukdom (EDS) och kan inte hålla en sån plast fyrkant tillräckligt hårt för att det ska fungera så hon behöver en isskrapa med skaft.

Hon hade en bra tidigare (där man kunde byta ut en triangel plastbit) men den har försvunnit så jag köpte en ny på ICA Maxi som bara var skräp. Hur man än trycker eller vinklar skrapar den bara längst ut på kanterna så det försvinner ca. 1 cm is varje skrapning.
Med ICA skrapan på Återbruket på ÅVC köpte jag den dyraste modellen på Biltema (förvisso bara typ en hundring) men samma sak med den... Den är alldeles för hård och skrapar bara längst ut på kanterna av skrapan.
Med Biltema varianten får man ju typ 2 cm bortskrapat så den är ju dubbelt så effektiv som ICA varianten men fortfarande totalt kass...
 
Åsa Lund
Köpte en rosa fin sak med skaft på Mekonomen för några år sedan. ROSA BANDET-kampanj var det då men det borde finnas i vanlig färg andra delar av året.
 
Kontakta mig kan jag prova att bygga en.
/M
 
Borra hål i en reklamskrapa och skruva fast ett handtag?
 
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
http://www.swedishicescraper.se/

Kanske inte fungerar för din fru men den här är riktigt bra trots avsaknad av skaft, och varm och go att hålla i om man väljer fårskinnsvarianten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.