Någon som har en smart lösning för att komma åt och rengöra kanalen bakom spjället på Fresh 90, eller är det trasa-på-pinne som gäller? :) Vad jag kunde se på en snabb titt så går inte spjället demontera.
 
L
Vilket spjäll menar du , kallras eller , ta en bild
 
L Liteavvarje skrev:
Vilket spjäll menar du , kallras eller , ta en bild
Har inte möjlighet att ta en bild just nu, men det vanliga spjället för att reglera luftflöde. När spjället är fullt öppet är det ändå väldigt tight för att komma åt och göra rent kanalen mellan spjället och utvändigt galler.
 
L
Man monterar den ju i väggen i delar så det måste gå att ta isär den igen ,
sitter det inga skruvar i väggen bakom innerdelens galler eller så , snäppfastsättning kanske
Har ingen själv men satt upp andra sorter , där det går att ta bort en bitar
 
L Liteavvarje skrev:
Man monterar den ju i väggen i delar så det måste gå att ta isär den igen ,
sitter det inga skruvar i väggen bakom innerdelens galler eller så , snäppfastsättning kanske
Har ingen själv men satt upp andra sorter , där det går att ta bort en bitar
Jo det går alltid ta isär den, men det kändes lite väl att demontera hela ventilen. Fast det kanske får bli det till slut.

FG FG skrev:
Vet inte hur det ser ut, men tryckluft på burk gillar jag skarpt för att ta bort damm.

[länk]
Värt att testa! Får köpa en burk och se om skiten släpper med det.
 
Fick snabbt svar från Fresh kundtjänst, det var möjligt att haka ur spjället genom att böja det neråt så att det övre fästet hakas ur. Vågade inte riktigt testa innan jag visste att det gick.

Skinande rent nu och jag slapp skruva ner den invändiga delen (y)
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.