ion skrev:
Du får gärna förklara vad du menar så ska jag framföra det när vi träffas.
Inte behöver du prata med honom om att jag tycker du framförde ett dåligt argument.
 
harry73
ion skrev:
, det hänger i luften att jag ev. blir varse det snart.
Det var inte kul att läsa. Jag hoppas att det går bra för er.:heart:
 
I
S scim skrev:
Inte behöver du prata med honom om att jag tycker du framförde ett dåligt argument.
Ett dåligt argument? Att påpeka att minst en juristfirma har startat av orsaker som Odjuret hävdar finns.
Jag förstod att du påstod att han startade firman för att slå mynt av utsatta personer befinnande sig i ett utsatt läge. Men kunde du inte skriva det lite mer utförligt, det är ju inte direkt någon bra reklam för en juristfirma som i sanning jobbar för motsatsen.
 
BirgitS
ion skrev:
Jo man hoppas det har blivit bättre, det hänger i luften att jag ev. blir varse det snart.
Man kan ju inte uttala sig om något har blivit bättre generellt genom att kolla på ett enda fall utan man får ju göra som i forskningsrapporten som tas upp i inlägg 277 där över 300 fall granskades och man kom fram till att det inte var förälders kön utan hur mycket vårdnad som barnet fått av resp. förälder som avgjorde domslutet.

ion skrev:
Visst hanterar de även andra ärenden men hjärtefrågan finns kvar.
Krister ägnar sig ju inte åt vårdnadsärenden alls.
 
O
BirgitS BirgitS skrev:
Har du tittat på orsakerna till att fler mammor än pappor tilldöms enskild vårdnad?
Jag har inte gjort och kan därför inte uttala mig så kategoriskt som du gör, för det kanske är så att det i 70 % av fallen där mamman får enskild vårdnad beror på att pappan är våldsam. Sen kan man inte lämna barnet utanför diskussionen i sådana här fall därför att det är barnets bästa som ska bestämma.
Om du inte vet att då sjunka så lågt att du skyller på våld. Har vi hamnat så långt ner?
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
I
harry73 harry73 skrev:
Det var inte kul att läsa. Jag hoppas att det går bra för er.:heart:
Tack. Det gäller inte för mig utan för min son, men hoppas innerligt att de kommer överens för mitt barnbarns bästa. Tyvärr erbjuds i stort sett ingen hjälp av berörda myndigheter, stående svaret är "de måste komma överens". Just nu verkar det ha lugnat sig, men det har hänt förut.
 
I
BirgitS BirgitS skrev:
Krister ägnar sig ju inte åt vårdnadsärenden alls.
Nähä, ja det är ju snart 2 månader sedan jag pratade med honom, där ser man.
 
ion skrev:
Ett dåligt argument? Att påpeka att minst en juristfirma har startat av orsaker som Odjuret hävdar finns.
Jag förstod att du påstod att han startade firman för att slå mynt av utsatta personer befinnande sig i ett utsatt läge. Men kunde du inte skriva det lite mer utförligt, det är ju inte direkt någon bra reklam för en juristfirma som i sanning jobbar för motsatsen.
Det finns finns minst ett företag som startats för att sälja trädgårdsorgoner som motverkar chemtrails också, och det bevisar ju just...ingenting. Sedan läser du in alldeles för mkt i mitt svar, jag har ingen åsikt om denna person/företag öht.
 
BirgitS
O Odjuret skrev:
Om du inte vet att då sjunka så lågt att du skyller på våld. Har vi hamnat så långt ner?
Jag skrev ju faktiskt att jag inte vet vad som ligger bakom olika domslut men jag vet att det är i ytterst sällsynt att det döms till enskild vårdnad och att det faktiskt förekommer våld inom familjer. Så om du tycker att det är ojämlikt så fram med bevis. Särskilt som nu forskningsrapporten i inlägg 277, som undersökt 382 domar i hovrätten, kommit fram till att ojämlikheten i domsluten beror på att det var ojämlikhet medan äktenskapet varade och det var det som avgjorde fallen.
 
I
BirgitS BirgitS skrev:
och man kom fram till att det inte var förälders kön utan hur mycket vårdnad som barnet fått av resp. förälder som avgjorde domslutet.
Med andra ord , om pappan bara har sitt barn varannan helg så är det rätt kört för honom i en tvist.
 
BirgitS
ion skrev:
Nähä, ja det är ju snart 2 månader sedan jag pratade med honom, där ser man.
? Artikeln är ju från 2010 och det står i den.
 
BirgitS
ion skrev:
Med andra ord , om pappan bara har sitt barn varannan helg så är det rätt kört för honom i en tvist.
Ja så blir det ju när man ser till barnets bästa.
 
I
BirgitS BirgitS skrev:
? Artikeln är ju från 2010 och det står i den.
Han gör det inte, men hans jurister gör det, jag pratade med honom och en av juristerna för knappt 2 månader sedan.
 
I
BirgitS BirgitS skrev:
Ja så blir det ju när man ser till barnets bästa.
Barnets bästa är att ha båda föräldrarna.
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
ion skrev:
Han gör det inte, men hans jurister gör det, jag pratade med honom och en av juristerna för knappt 2 månader sedan.
Det var ju exakt det BirgitS skrev.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.