... så undrar jag varför hantverkare säger att de ska ringa, men INTE ringer de. Det känns väldigt nonchalant o det känns som man nästan får krusa och be och böna i stil med -Snälla, snälla kan ni inte göra våran grund. Låter det överdrivet ? Just nu känns det inte så. Vad gör man , utan grund så blir det ju inte så mycket hus. Vi har fått en offert från entreprenaden i fråga o ifrån början lät de väldigt intresserade men nu när vi ringer upp (när vi tröttnat på att vänta o vänta på att de ska ringa som de sagt (ljugit). så får man bara luddiga svar - Vi ska kolla upp det och det och sen ringer vi.... Men INTE ringer de. Med andra ord, just ni är det hantverkarnas marknad. Kanske man skulle göra grunden själv, känns som om det skulle gå snabbare !! :cool:

I vilket fall så undrar jag, till sist men inte minst, om det finns någon som kan rekommendera en bra entreprenör någonstans i Nordvästra Skåne som kan göra markarbeten och en bra betongplatta med golvvärme. Fick ett tips här på forumet innan som jag ringde idag, men de hade inte tid förrän till hösten. :p

Mille Grazie.
 
Kan ju tillägga att detta gäller ju långt ifrån alla hantverkare... Men verkar ändå vara lite av ett känt fenomen. Kanske kan ett faktum vara att de helt enkelt har för mycket att göra... men då kan man väl säga det. Ska försöka hinna ringa..

:)Lycka till alla husbyggare
 
Var i skåne finns du?
 
Du har en förklaring till deras beteende i din sista mening, de har enkelt jobb upp över öronen även om de helt skulle avskaffa sin telefon.

Ska du däremot ha hjälp i en lågkonjuktur kommer de att stå på givakt utanför dörren innan du ens hunnit slå upp gula sidorna.
 
Per_Eriksson skrev:
Du har en förklaring till deras beteende i din sista mening, de har enkelt jobb upp över öronen även om de helt skulle avskaffa sin telefon.

Ska du däremot ha hjälp i en lågkonjuktur kommer de att stå på givakt utanför dörren innan du ens hunnit slå upp gula sidorna.

Men behöver inte säga att man skall ringa tillbaka om man inte har tid.
Dom kan väl säga som det är och be kunden ringa tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.