Efter att ha bilat upp avloppsledningarna förra helgen inser jag att det skulle vara alldeles för jobbigt att bila upp hela golvet i min tilltänkta gillestuga för att kunna lägga dit kapilärbrytande skikt plus isolering...

...undra därför om någon testat den här eller liknande lösning eller om ni har några åsikter om den:

Platon + 70mm cellplast (med egenhändigt frästa golvvärmespår) + värmeplåt + lumppapp + laminatgolv.

Eventuellt golvspån också om det känns för vekt...eller?

 
Kolla med Platon, borde kunna gå med deras ventilerade konstruktion, se här: http://www.isola.se/appl.asp?id=146

Frågan är väl vad dom tycker om isolering, men dom svarar nog mer än gärna på alla frågor.
 
Kom igen Lilienberg! Inga genvägar, bila bort hela golvet och du kan lägga issolering och vattenburen golvvärme enligt konstens alla regler. Hyr in 1-2 polacker, några lastflak, en kraftig bilmaskin och jobbet är gjort på en helg!

I morgon kl 8 kör jag ingång med ytterligare 20kvm i vår källare. Det är ett suterränggarage som ska bli gillestuga. Har tidigare gjort samma manöver med pannrum/tvättstuga där jag nu myser på varm klinker. På en helg bilar vi bort plattan och gräver ur ytterligare ca 30 cm! Sen är det yterligare en hel för att issolera och lägga ut armering och slingor.

Lycka till!

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.