Svar: 8 teknologier

Snälla släpp ut mig ur mitt fängelse där jag sitter med enbart en teknologi ;)
 
Svar 2

Vi hade Z-Wave eller liknande i åtanken när vi drog elen på vår snart klara ovanvåning, oberoende av vilken teknik vi bestämmer oss för så vet vi att Homey fixar det!
 
Rätt svar är 2, 8 st.
Jag har börjat snöa in mig på hemautomatisering och har tittat på denna sedan den kom ut på marknaden. Jag vill göra ett så säkert och smidigt hem som bara går, därför tror jag att denna kan vara en enorm tillgång!
 
svar: nr 2, 8 stycken.
Vore grymt att vinna denna. Sitter med ett gäng fjärrkontroller för tillfället, och det är ingen stor Wife Acceptance Factor på dem. Med en Homey skulle jag kunna göra så mycket mer, endast fantasin sätter gränserna.
 
Svar 2, 8 st

Jag är såååå trött på att det alltid är jag som får springa runt och stänga av allt på kvällen!
Skulle vara underbart att bara få gå och lägga sig och stänga av allt från sängen!
 
Rätt svar är självklart alternativ nummer 2 = 8 st trådlösa teknologier.

Började mitt trådlösa system med Nexa för flera år sedan och blev i våras intresserad av Z-wave. Köpte mig därför, något förhastat, en Nexa Bridge som sedan köpet bara gjort mig besviken om och om igen. Har sneglat på både Homey och Fibaro, men Homey verkar helt klart häftigare och kan även kombineras med mina kontakter samt de Philips Hue lampor frun vill ha. Men att leva och snåla på föräldrapengen gör att investeringen får vänta. Kanske har man turen att vinna en istället?! :)
 
8 trådlösa teknologier.

Min kille vill satsa på automation, men det har tyvärr inte funnits budget till det i vårt hus, men vinner jag denna så ska överraska honom med denna och ett par "sensorer" i julklapp. Det kommer nog vara det sista han väntar sig få utav mig :)
 
Rätt svar: 8 st

Krånglar inte med en lång motivering utan erkänner direkt att jag är en tekniknörd och jag önskar pilla med denna!
// Lars
 
Rätt svar:
Alternativ 2 - 8 olika teknologier.


The most powerful ball.
One solution to rule them all

Talk to your Homey and relax.
Together you are stronger than max.

Just go with the Flow and there will be light at night.
Reach epic wisdom with every Insight.

The battle of thousand gizmos is finally over for you.
Peace will come and your dreams will come true.


/Richard
 
2. Svaret är 8 olika trådlösa teknologier

Motivering:
Äntligen!
 
Rätt svar: alternativ 2 (8 st teknologier)

Motivering: Som ett inbitet Star Trek-fan ser jag detta som första steget mot en hemma-AI som på kommando kan servera te så att jag kan leka Kapten Picard.
"Computer, Tea. Earl Grey. Hot"
 
Svar 2, 8 st

Snart klar med renoveringen av huset och det är dags att ta tag i automatiseringen.
 
Svar: 8st Teknologier

Oj Oj Oj vilket cool vinst :) Denna skulle hjälpa mig att komma igång med en smart lösning för hemmet och att styra så mycket som möjligt via mobil eller röst. Perfekt nav att bygga ut ifrån. Får jag denna så är julhelgen räddad, det blir att leka och testa olika funktioner med denna :) hoppas hoppas.......
 
Vi bygger om ett 70 tals hus totalt och elektrikern har pratat om detta med smarta hem, men jag är född 1957 så jag är väl lite trög. Och det är egentligen nu vi ska passa på. Skulle jag vinna så vore det en bra startpunkt för att sen köpa de andra grejorna. Jag såg att man kan få vattnat blommorna på semestern. Undrar om man kan få den att mata katten också Sen är tydligen rätt svar 8.
Hälsningar Bodil Palm
 
Svar: 2 Homey har stöd för 8 trådlösa teknologier

Jag har 4 stycken Sonos högtalare hemma och det skulle vara riktigt coolt att kunna röststyra dom med en Homey.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.