Vad är det för fabrikat eller är det "hemmasnidat"?
 
R roli skrev:
Vad är det för fabrikat eller är det "hemmasnidat"?
Det är en Streamcom FC5 Alpha utan optisk enhet
 
Men då får man ju bara upp ett chassi om man söker på den beteckningen. Vad har du i chassit då? Finns det ingen "färdig" produkt som ser ut så där, utan man köper ett chassi för en massa pengar och tar en annan dator och ersätter höljet på den? Är det så man gör här??
 
tommib
Man stoppar in ett moderkort, processor, minne och någon form av lagringsenhet i chassit.

Själv har jag en Intel NUC som är tillräckligt snygg om den skulle behöva stå framme. Men det gör den inte. Jag har som målsättning att inte behöva öppna något skåp utan har istället en IR-extender för att styra allt via en multifjärr. Det fungerar inte helt tillfredsställande men nästan. Reciever och TV går att har serieportar också så vilken dag som helst(tm) ska jag bygga ihop en liten arduino för att få styrningen att fungera bättre.
 
R roli skrev:
Men då får man ju bara upp ett chassi om man söker på den beteckningen. Vad har du i chassit då? Finns det ingen "färdig" produkt som ser ut så där, utan man köper ett chassi för en massa pengar och tar en annan dator och ersätter höljet på den? Är det så man gör här??
Jag kör ett socket 1151 mobo och en kaby lake (i3 7300). När det gäller mobot så finns det inte mycket att välja på om man vill ha 4k HDR ut via HDMI 2.0. Detta moderkort är det enda som offciuelt är bekräftat stödja allt lullull så att tex netflix 4k HDR fungerar. Jag kör dock inte netflix utan bluray 4k, men ändå :p

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4095652

Färdigt vette fan. Då får man ju det inte som man vill :D
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Man stoppar in ett moderkort, processor, minne och någon form av lagringsenhet i chassit.

Själv har jag en Intel NUC som är tillräckligt snygg om den skulle behöva stå framme. Men det gör den inte. Jag har som målsättning att inte behöva öppna något skåp utan har istället en IR-extender för att styra allt via en multifjärr. Det fungerar inte helt tillfredsställande men nästan. Reciever och TV går att har serieportar också så vilken dag som helst(tm) ska jag bygga ihop en liten arduino för att få styrningen att fungera bättre.
Jag kör en flirc-modul från streacom som passar bakom det rökta glaset i chassit. Sedan en multifjärka från Logitech. Funkar bra med IR pga att jag kommer ha tygluckor på mitt skåp, nämligen detta skåp från danska Unnu

231-stor.jpg

Sedan använder jag 12volt Trigger från projektorn för attt starta duken. PÅ så sätt kan jag ha igång recivern och lyssna på spotify utan att duken åker ner
 
tommib
Vilken fjärr har du? Jag har Harmony 650. Anledningen till det är att det är den enda som tar vanliga R6-batterier istället för att behöva stå i något laddställ.

En delanledning till att det fungerar sådär just nu är att jag inte har några windowsdatorer längre så konfigureringen är rätt meckig...
 
tommib tommib skrev:
Vilken fjärr har du? Jag har Harmony 650. Anledningen till det är att det är den enda som tar vanliga R6-batterier istället för att behöva stå i något laddställ.

En delanledning till att det fungerar sådär just nu är att jag inte har några windowsdatorer längre så konfigureringen är rätt meckig...
Har en lite äldre men den fungerar fint. DEn är en av de tidigare med färgskärm och touch. Kan fan inte namnet i huvudet. Men den kräver laddstation. Sedan köpte jag detta tgb för lite saker som är jobbigt med fjärren, lite för lite premiumkänsla på det men fungerar rikigt bra

https://www.inet.se/produkt/6606728/logitech-k830-illuminated-living-room
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag kör ett socket 1151 mobo och en kaby lake (i3 7300). När det gäller mobot så finns det inte mycket att välja på om man vill ha 4k HDR ut via HDMI 2.0. Detta moderkort är det enda som offciuelt är bekräftat stödja allt lullull så att tex netflix 4k HDR fungerar. Jag kör dock inte netflix utan bluray 4k, men ändå :p
"Mobo", "Kaby lake" .... Tack för dessa heroglyfer.. inser snabbt att detta är lite över mina kunskaper. Men min receiver ligger snäppet över din då jag har en 4000 serie hemma. Om jag hinner ikväll kan läsa på om "trigger" kontakten och kanske komma med någon hjälp....
 
Det är väl det som är tråkigast med Logitech:s multifjärrer. Ligger de inte i laddstationen så kan man ge sig fanken på att det laddbara batteriet nästan är eller är slut när man skall använda den.....
 
R roli skrev:
"Mobo", "Kaby lake" .... Tack för dessa heroglyfer.. inser snabbt att detta är lite över mina kunskaper. Men min receiver ligger snäppet över din då jag har en 4000 serie hemma. Om jag hinner ikväll kan läsa på om "trigger" kontakten och kanske komma med någon hjälp....
Kände jag inte behövde mer för min små satelliter :D Den har de features jag krävde som dubbla HDMI ut osv..

edit: dock hade den gärna fått kännas lite mindre plastig.. Men, men
 
R roli skrev:
Det är väl det som är tråkigast med Logitech:s multifjärrer. Ligger de inte i laddstationen så kan man ge sig fanken på att det laddbara batteriet nästan är eller är slut när man skall använda den.....
:D aldrig varit ett problem, men jo :D

Angående bygga HTPC så ska man nog inte ge sig in på det om man inte har lite koll. Speciellt inte Streacom då det är pillgit som fan med den passiva kylningen. :p
 
Det är av den anledningen jag inte har någon HTPC men är ändå lite intresserad av ämnet ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
:D Du kan ju köpa av Inet och betala dem för att bygga, tror de andra har samma tjänst

edit: det löser ju inte mjukvaran dock. Jag kör Kodi, streamar från en server inne i walkin closet., Rippar alla blurays dit. 20 TB disk :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.