Hej

(Ursäkta om denna fråga kom i fel forum)

Jag undrar om det finns någon typ av applikation/program/system (gärna av gratis) som hjälpmedel för sköta, eller snarare, planera skötsel, av fastigheten? Jag är övertygad om att det finns för stora fastighetsägare som äger flera fastigheter, men till och med jag som bor i en standardvilla skulle ibland kunna behöva ett hjälpmedel för att inte glömma vissa göromål som kommer i intervall. Både långa (som takbyte) och korta (som vattna blommorna) intervall.

Jag skulle behöva en påminnelse när det är dags att utföra en massa göromål. Skulle även vara intressant att kunna gå in och titta "när målade jag om huset senast?" eller "när rensade jag avloppet i tvättstugan senast?", även om det inte är dags än på ett tag. Kanske även kunna planera större utgifter, t.ex. lägga in att inom 5 år kommer en diskmaskin sannolikt behöva inhandlas".

Några fler exempel:
* Rensning av hängrännor
* Klippa häcken
* Vertikalskära gräsmattan
* Gödsla
* Vaxa bilen
* Ta backup på digitala bilder
* Olja in utemöbler
* Storstädning
* Spola avloppen
* Dränera om

Mitt liv är i kaos. Jag behöver ett hjälpmedel för planering. Någon som har ett tips på programvara som löser mina problem?? (Hade tänkt mig nånting mer avancerat än en vanlig google-kalender)
 
L
Du har redan radat upp det som behöver ses över på ett hus
Enklast är väl att ha en stor kalender på väggen med månadsvis visning och där skriva in
vad som ska göras , allt yttre ska ske strax före hösten , resten får du tänka själv
 
  • Gilla
Dr_Flea och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!!
Helt klart det bästa alternativet hittils! Tackar!
App till mobil eller "stort system" till PC spelar ingen roll för mig. Vet bara jag är i behov att få ordning på mitt liv =)

Är ändå lite förvånad att så få verkar se detta behov. Trodde "alla" var i behov av detta =)
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
MS Excel löser det mesta utom att automatiskt påminna dig.
 
En bra app är todoist
Där man kan ha olika projekt samt lägga in datum tid och vem som ska lösa uppgiften
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.