wildeside
Hej jag har en parkering 7*15 meter som jag vill kamera övervaka.
Jag kan inget om kamera övervakning och jag skiter fullständigt i alla diskusioner om tillstånd m.m.
Vad ska jag välja för kamera och tillbehör för att få en vettig övervakning.
Jag vill kunna starta extrabelysning när någon beträder området.
Tack på förhand
 
wildeside wildeside skrev:
Hej jag har en parkering 7*15 meter som jag vill kamera övervaka.
Jag kan inget om kamera övervakning och jag skiter fullständigt i alla diskusioner om tillstånd m.m.
Vad ska jag välja för kamera och tillbehör för att få en vettig övervakning.
Jag vill kunna starta extrabelysning när någon beträder området.
Tack på förhand
Bara för att veta vad för optik som krävs måste du ge lite mer input än 7x15m.
Om man ser det som en rektangel, vart finns det möjlighet att placera en kamera?
Kan den sitta direkt vid parkeringen, eller en bit bort

Lättast om du ritar en enkel skiss
 
wildeside
Enklast är att montera den i ena hörnet avparkeringen där jag har ett uthus.
Annars kan den monteras på lång eller kortsida av parkeringen bara att gräva ned en plint och sätta dit en stolpe.
 
Några saker att tänka på:
1) kameran bör stödja ONVIF 2.0 eller gärna högre version för att vara kompatibla med de flesta moderna system.
2) Om du undrar över vilken optik som bör sitta i kameran så googla på "surveillance camera lens selection" så hittar du säkert en bra wizard som hjälper till utifrån din situation.
3) Kameran bör ha inbyggd IR av kraftigare modell, minst så den täcker dina 7*15m, annars blir det inte bra när du filmar på natten.
4) Fundera över strömförsörjning och huruvida den ska vara trådlös eller kabelbunden. Kabelbunden har en hel del fördelar, bland annat att den kan ta ström via nätverkskabeln så slipper man det problemet.
 
  • Gilla
quaden
  • Laddar…
Har gjort en recension på en kamera för 250kr. Poe (strömmatning över nätverkskabel), onvif, ip44 klara många minus. Det behöver inte vara dyrt.

Tänk på att kinakameror kanske man inte vill släppa ut på internet så ett vlan separat för kamerorna kan vara bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.