Svar: 2. 8 teknologier

Vi har precis flyttat från en 2:a till ett radhus i två våningar, och har nu med den mörka årstiden insett hur mycket spring det är med att tända och släcka lampor i alla rum. Mekaniska timers är väl inte så roligt och drar ibland mer ström än lampan den ska tända och släcka.

Det skulle även vara fint att kunna tända och släcka belysningen på förrådet framför huset samt starta motorvärmaren utan att klä på sig och springa ut varje gång. Även att ha koll på huset med uppkopplade termometrar, brandvarnare, rörelsesensorer och liknande när vi inte är hemma. Athom Homey skulle fixa allt detta och mycket mer, det finns inga gränser för vad man kan göra. Det skulle vara en dröm att vinna en sån!
 
Svaret är 2, 8 teknologier. Eftersom huset behöver en homey som får efterträda veran o resten av familjen inte tycker vi behöver investera i en hemma kompis just nu...
 
Rätt svar är 2 (8 st teknologier).
Motivering: En Homey vill jag verkligen uppgradera mitt smarta hem med. Verkar vara en riktigt kompetent produkt. Framförallt har jag aldrig(!) vunnit en tävling på internet... Börjar bli dags nu:)
 
Svaret är 8st. Idag är farsdag och detta hade vart en perfekt present till min far som alltid har ställt upp för mig och mina syskon. Nu när han är pensionär skulle det underlätta enormt för honom att automatisera belysningen.
 
Svaret är 8st.

Motivering:
Som prylnörd är det svårt att gå igenom sina teknikinköp för sin bättre hälft men vinner man produkten så finns det inga undanflykter :)
Bonus är dessutom att den förutom att vara galet kompetent också är vacker att titta på så den hade garanterat få stå framme.
 
Rätt svar 8 teknologier.
Detta är min son Theo, pappa har precis berättat för Theo att vi kanske inte kommer ha råd med någon Homey den närmsta tiden. Snälla redaktionen, hjälp Theo bli en glad liten pojke igen och förgyll hans vardag med en Homey
 
  • Ledsen pojke i svart tröja och stjärnmönstrade strumpor står framför en dusch med tårar i ansiktet.
Svar: 8

Jag har länge byggt egna trådlösa sensorer med målsättningen att bland annat ersätta mitt hemlarm för att slippa dyra månadskostnader. Det har visat sig ta ganska mycket tid vilket jag inte riktigt har som ensamstående pappa. Därför har jag börjat titta på att använda ett hemautomatiseringssystem för att ersätta larmet och även logga temperatur samt automatisering av belysning med mera. Homey som har stöd för så många tekniker är den kontroller som passar bäst, då kan jag nämligen nyttja mina egenbyggda sensorer i systemet och komplettera med köpa sensorer för de som jag inte lyckats eller hunnit bygga.
 
mickerehn
Svar: 2) 8

Smart boende börjar med Homey!
 
Rätt svar: 2. - 8 st

Är nu i slutfasen av en skilsmässa. Jag bor kvar i huset och kommer nu att inreda det efter eget huvud. Skadeskjuten ekonomiskt, men planerar att genomföra förändringar stegvis, allt efter vad ekonomin tillåter. Hemautomation är en del jag kommer att satsa på och jag har redan en del enklare produkter som går att styra med en Homey. Det vore fantastiskt att vinna en sådan, då vet jag vad jag ska pyssla med i vintermörkret. Sen är det ju bra att ha någon att prata med också :) jag tänker på att den är röststyrd.
 
Svar:2 (8 st).
Helt enkelt för att min Vera pajat... och det är mörk ute. Behöver det vara enklare?
 
Svar: 2, (8 st)

Skulle vara pricken över iet i vår utbyggnad som blir årets julklapp till familjen. Huset fylls långsamt med Hue, Sonos och Philips TV - för att skapa ett hem för framtiden. En Homey skulle vara sista puzzelbiten. Sen är den ju snygg också :)
 
Svar:
2. 8 st

Motivering:
Jag tycker att det är intressant med ny teknologi. Har sedan jag köpte huset länge tänkt att komma igång med mitt "smarta hem" men haft så många andra projekt före. Nu börjar badrummet bli klart och snart behöver jag nya utmaningar och smarta upp mitt hem vore fruktansvärt kul och intressant!
 
Hej hopp

8st

Som den wannabe tekniknörd som jag är har jag samlat på mig Sonos och Hue, utan att egentligen veta vad jag gör. Men jag tror på det Smarta hemmet, och vill verkligen få till det så att jag kan övertyga frugan om fler inköp. Behöver bara en bra styrenhet som binder ihop allt och gör det enkelt för oss alla här hemma att nyttja alla fördelar...

Ha det fint
Tommy
 
Rätt svar är 8 stycken, alternativ 2.
Vi har renoverat vårat hus i över 1 år och har just dragit in fiber. Nästa steg blir övervakning, larm och smart styrning av belysning. Då jag börjat få upp ögonen för tekniken har jag sedan en tid tillbaka kikat lite extra åt homey och tror att den skulle kunna bidra med enormt mycket i vårat hushåll.
 
Rätt svar: 8 st.

Jag är väldigt sugen på att bygga upp mitt smarta hem med prisvärda 433mhz sensorer, IKEA trådfri-lampor (Zigbee) och pålitliga Z-wave-brytare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.