Har nyligen installerat ett Risco Agility 3 larm hemma och det fungerar nästan klockrent. Kopplade just in den GSM modulen men begriper inte var jag ställer in uppringningsnumret.

Hittar det inte någonstans i menyerna och det står inget om det i manualerna (vad jag kan se). Någon som vet?

Dessutom, hur kollar man att det fungerar? Genom att generera ett falsklarm eller kan man ringa till centralen?
 
Redigerat:
Du drar ett skarpt larm så får du testa hela kedjan. Går det till larmcentral så ring dem och testa samtidigt under samtalet
 
Kanon, tack för svar!
 
Gått ett tag men det verkar som jag aldrig fick SMS tjänsten fungerar. Tycker jag följt instruktionerna till punk och pricka men det lirar inte. Det funkar när jag kör "Test FM" (dvs jag får ett test sms på telefonen) men när jag drar ett skarpt larm så händer inget. Tänkte att det var att jag hade ställt "Nej" på "System->Systemval->Kommunikation->FM används" men där står "J".

Någon idé?
 
Du har inte slagit av följ mig för tex. Larm under kommunikation/följ mig? Du kan välja vilka händelser som ska skicka meddelande.
 
Nix, jag har standardinställningarna där och den ska skicka alla "Larm" händelser där by default.
 
Hur gick det? Fick du larmet att skicka SMS? Jag har samma problem, funkar vid test men inte skarpt
 
V vildmärren skrev:
Hur gick det? Fick du larmet att skicka SMS? Jag har samma problem, funkar vid test men inte skarpt
Nix, kasst. Systemet lämnar en del att önska där. Just nu går allt över fibern så man får fortfarande notifieringar - dock utan någon fallback.
 
Shaexan Shaexan skrev:
Nix, kasst. Systemet lämnar en del att önska där. Just nu går allt över fibern så man får fortfarande notifieringar - dock utan någon fallback.
Och nu fick jag det att funka!!!
Trickset var att man inte kan ha en backup-kanal för Cloud-anslutningen (IP/GPRS). När jag ändrade Cloud till "endast IP" och sedan löste ut larmet fick jag larm-meddelanden både via sms direkt från larmet och via mail från cloud. Äntligen!!!:geek::geek::geek::rofl::rofl::rofl:
 
V vildmärren skrev:
Och nu fick jag det att funka!!!
Trickset var att man inte kan ha en backup-kanal för Cloud-anslutningen (IP/GPRS). När jag ändrade Cloud till "endast IP" och sedan löste ut larmet fick jag larm-meddelanden både via sms direkt från larmet och via mail från cloud. Äntligen!!!:geek::geek::geek::rofl::rofl::rofl:
Gutt, måste jag testa! Tack för tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.