Jag åkte dit på den vita(-ktiga) mdf-skivan... Hade för mig att mdf innehåller formaldehyd men har aldrig sett mdf som ser ut som på bilden...
 
Alla rätt, var lite osäker på råttan men ansåg att den var för stor för att vara mus :D(y)
 
Chockad över att jag fick alla rätt . Tog råttan på svansen, tänkte mus innan jag tittade på den.. Växte upp ute i spenaten och det kryllade av möss och sork, men tack och lov såg jag aldrig till nån råtta inne
 
Visste inte att man gjorde fönsterbrädor av eternit, men tog det på uteslutningsmetoden. Alla rätt. (alla vet väl att råttor har hårlösa svansar? ;-) )
 
O
T tompa_62 skrev:
Jag åkte dit på den vita(-ktiga) mdf-skivan... Hade för mig att mdf innehåller formaldehyd men har aldrig sett mdf som ser ut som på bilden...
Hela den frågan känns som ett gravt missförstånd från redaktionens sida. Alla limbaserade träskivor, inklusive OSB, MDF, plywood och spånskiva, innehåller formaldehyd. Med dagens miljölagstiftning är dock de mängder som avges ifrån nya skivor så små att de inte bedöms ha några väsentliga hälsoeffekter. Tittar man på gamla skivor är det inte heller något problem idag då de höga halter av formaldehyd som fanns vid tillverkningen har avdunstad för länge sedan. Det största hälsoproblemet idag lär vara stommar i t.ex. soffor som tillverkas utomlands av billig spånskiva som inte uppfyller kraven. Där är inte kontrollen lika hård och omfattande som för byggmaterial.
 
Som sagt... det var en liten stackars råtta... såg mest ut som mössen vi hade invasion av för några bostäder sen.
7/8
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.