Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Större (starkare) är bättre när det gäller snöslungor. Det kommer du att märka när du kör.
Tycker min lilla 7 hk Honda är bättre än Stiga 9 hk som jag hade tidigare. Allt beror ju på vad man ska skotta och hur gott om plats det är en mindre slunga är klart smidigare att använda och med snökedjor på blir dom rätt tungsvängda och utan snökedjor är dom ännu jobbigare att köra.
 
Jo visst är det så också att olika fabrikat inte alltid går att jämföra, t.ex Honda och Stiga - de är ju inte är närheten av samma division!
 
Visst är det så men en mindre maskin är lättare att hantera jag vill inte ha en större Honda heller min lilla maskin räcker bra och Honda 970 är klumpigare att hantera visst man får gå ett slag till med lillen.
 
Nu har vi i malmfältens översta kommuner överlevt ett par riktigt 'sjuka' snöfall... och utan snöslunga vore man väl 20kg lättare... men också inskriven på psykakuten kanske? Jonsereden presterar grymt bra och vi (jag och snöslungande frugan) är jättenöjd med en så stor maskin.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.