Svar: 8st Teknologier

Jag har idag en blandning av 433mhz och Z-waveprylar, men vill gärna kunna bygga på med till exempel IKEA trådfri och skaffa en gateway som fixar biffen utan problem. En Homey skulle definitivt bli min nya homey här hemma och de andra gatewayleverantörerna kan slänga sig i väggen.
 
8 teknologier
jag skulle kunna rensa bort ett sammelsurium av diverse hopplock av olika kontrollers
 
Svaret är alternativ 2. 8 st teknologier.

Upptäckte produkten först igår. Blev helt såld på att man kan kombinera alla sorters sensorer och brytare. Tänkte försöka mig på att styra llvp med ett gäng olika regler.
 
Svar: 8 stycken.
Motivering: Vore ju praktiskt att kunna samordna mina smarta saker hemma så att de blir ännu smartare och allt som förenklar min vardag är mycket välkommet :)
 
Svar: 8st Teknologier

Motivering: Min Zipabox med runt 100 enheter och ett 50-tal regler börjar bli till åren.
En Homey är en kompetent efterträdare som kan det Zipaboxen kan och mycket mer!
Att den sen är snygg och smidig i gränssnittet är något som tilltalar frugan. :)
 
Svar: 2. 8 st teknologier.

Tjejen frågade i en djup suck - Måste man springa runt varje dag och tända & släcka utebelysningen? (Görs på 4 olika platser i huset.) Då började jag kolla runt på olika smarta lösningar och blev förundrad över att det finns ett sånt här enkelt alternativ. Hade gjort sig så bra hemma hos oss.
 
Hej
Svar: 8 st

Motivering:
Stilig design och hög prestanda, bästa hjälpen i sekelskiftesmiljö med veranda.
Tekniken som ska fungera både dag och natt samordnar Homey utan problem, bara jag laddar ner en app...

Ann-Catrin Johansson
 
8st olika teknologier klarar Homey !!
Altså svarsalternativ 2.

Jag vill verkligen sätta igång lite härliga flows. Skapa fredagsfeeling med en knapp, släcka huset med en klapp och dessutom roligt att någon svarar när man ropar villket inte är vanligt i detta tonårshus.
Mitt hembyggda system har sett sina glansdagar kommer ihåg när jag såg Homey att jag tänkte, självklart skall det va så vi har ju appar på våra smartfones ochså!
 
Svar 2: 8st - (damn för övrigt, att man kan leverera så mycket i en sån liten och användarvänlig liten sak!)

Motivering: Vi påbörjade vår hemautomations-resa när vi flyttade in i huset, men har tyvärr bundit upp oss väldigt mycket i en teknik som inte stödjer de behov som vi insett att vi har. Homey är den perfekta lösningen där vi dels kan behålla de saker vi köpt, vi kan investera i ny teknik som passar våra utökade behov men kan samtidigt ytterligare utöka med billigare teknik där det är lämpligt (t.ex. Ikea trådlös eller vanliga 433-Telldus). Som sagt, den perfekta lösningen helt enkelt!
 
Rätt svar 8.
Motivering: Grymt snygg och sexig.....
 
8st

För att jag skulle vilja ha koll på när familje medlemmar kommer hem eller snarare inte, känns lite bättre att veta att dom kommit hem säkert.

Jag tror detta hade blivit med "wife" friendly än andra lösningar då den är snygg och väldigt funktionell, till och med något hon hade kunnat använda :)
 
Svar 8st

Jag har börjat med hemmautomation i väldigt liten skala men fick avbryta tvärt när jag snubbla över homey, för det är verkligen en sådan produkt som man säger "wow denna måste jag ha" Möjligheterna med så många olika tekniker i samma enhet blir ENORMA. Att kunna använda samma enhet till att styra värmepumpen (IR) och belysning (z-wave) Eller att kunna använda en kvalitets rörelsesensor med Z-wave och samtidigt kunna styra billiga 433Mhz uttag, Fantastiskt!

Mitt första projekt skulle vara att koppla en massa billiga termometrar (433Mhz) och använda dem för att göra grafer över temperaturen i huset. Har stora problem med uppvärmningen av vårt gamla hus och kan inte hitta var det felar riktigt. Att kunna göra grafer över temperaturen i olika rum och utomhustemperaturen skulle vara guld för att se var jag måste tilläggsisolera.

Att sedan kunna styra värmepumpen så att det är lite varmare att komma hem vid behov skulle också vara guld :)
 
8 teknologier.

Jag har många års erfarenhet inom IoT-sektorn (IT-konsult), experimenterat lite hemma också med z-wave tidigare (rPi z-stick). För mig handlar inte IoT och smarta hem om att allt behöver vara uppkopplat utan snarare att tekniken tar oss närmare att lösa samhällsproblem eller ”vardagsbekymmer”. Det som jag skulle vilja ta fram med en Homey är den smarta tvättstugan (bokningssystem, rfid-taggar knutet mot en databas med aktuell bokning, smarta lås, PIR-sensorer, klimatsenorer med mera) - allt för en effektiv och klimatsmart tvättstuga med glada grannar :)
 
Svaret är 8st.

Jag har länge kollat på hemautomation och ser många fördelar här hemma.
Styra brolampor med solursfunktion, temperaturgivare i rum och frysar och mycket annat.

Vill bevisa för min man hur det kan underlätta i vår vardag och att jag verkligen kan fixa en sak som denna!

Hoppas få chansen med en så allsidig produkt som denna!

Hälsningar Åsa
 
Svar: 8 st teknologier.

Motivering: En pryl som Homey har jag alltid önskat mig. Kanske inte främst för det är praktisk pryl utan för att det väcker ett begär att pilla och mixtra med allt i hemmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.