Har en Svedbergs handdukstork i badrummet med er elpatron ”Erica”. Den har två snabbknappar som jag inte riktigt begriper skillnaden på.
Från manualen
Diagram över Svedbergs handdukstork med elpatron "Erica", visar temperaturregulator, timerinställningar och LED-indikatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Instruktionsmanual för Svedbergs elpatron ”Erica” som beskriver timer 1 och 2 med gula och lila LED-indikatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.svedbergs.se/globalasset...ile/Mont_anv_Elpatron_Erica_(54041_54042).pdf

Vad skiljer timer 1 från timer 2?

Eller är det att jag trycker timer 1 på morgonen så kör den 3h varje morgon och så kan jag med timer 2 få den att köra 3timmar på tex kvällen
 
BirgitS
Det är väl för att man ska kunna få 3 timmars uppvärmning både på morgonen och kvällen (eller när nu din familj duschar).
 
Det verkar vara en enkel dygnsinställning. Tex kl 0700 aktiverar du timer A/1 så kommer värmen att gå igån enligt vredet i 3h. Sedan kommer den ihåg tiden och värmeinställningen och upprepar samma tid varje dygn.
Att det finns två innebär att du kan ha två sådana perioder samtidigt.
Tex kan man ha låg temperatur normalt men ha högre temp tex 06-09 och 18-21 varje dag.
 
Ok, då är det så som jag grunnande över. Förra huset hade vi Svedbergs ktx, digital med display mm. Verkar ha utgått, lite som att backa bandet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.