Jag har min antenn på vinden
fundera på att sätta någon typ av boxer där upp så man kan streama olika kanaler till olika rum finns det någon sån typ av box som man kan sätta på utågende kabel till alla antenner till alla rummen TYP som kabel tv att man kan se på alla kanaler på alla rumen fast med en Boxer liknande sak. Hatar att jag måste ha en Boxer mottager på varje rum springa runt med digital kortet så fort man ska sitta i ett annat umm och kolla
 
Detta funkar bra om det är de fria kanalerna du vill ha ut. Finns box för just detta. www.multibox.se Men för de kodade har jag inte sett något liknande som kan använda samma kort och skicka ut flera kodade kanaler på vanlig analog signal.
 
Npgot sånt ja men så skulle jag villja kunna stoppa in mitt abonemnags kort i den och se det överallt
 
Kan tänka mig att detta är en box som skulle sälja bra om den fanns på marknaden om nu boxer skulle godkänna den. Svårigheten är nog mest att få plats i den anaolga delen av kabeln. Och även att få kortet att hinna med avkodningen. Priset på boxen skulle även den kunna springa iväg då det skulle krävas en avkodningsdel per kanal den ska klara att avkoda.
 
Inget större problem i analogkabeln. Samma sak som i vanlig kabeltv så det går nog att klämma in minst 20 kanaler där. Däremot så klarar inte kortet så många förfrågningar från de olika dekodermodulerna så där spricker det och ja den skulle få en millt sagt häftig prislapp
 
DÅ får det bli att dra in kabel TV i huset en sur kostnad på 10 000
 
Kabel behöver tyvär inte hjälpa idag. Allt fler av de bolagen går även de över till ett litet analogt fritt nät och sedan digitala betalkanaler. Detta gör att man ändå måste ha fler boxar och abb för att kunna se på flera ställen sammtidigt. >:( >:(
 
Vilka Svin Allså
 
Ta och kolla upp de du kan ta in kabel ifrån. Det kan ju vara så att de tänker även i framtiden ha 1.2.3an 4an och 5a analogt och då kanske dessa 10000 kan vara värt det. Även om man funderar på vad de använder för kabel till de priserna. För säkert ska de sedan ha månadskostnad oxå. Kolla själv med ComHem när jag köpte mitt hus och de skulle ha i runda slängar 7000 + alla framtida månadskostnader. Behöver jag säga att det blev vanlig antenn och senare parabol?? ;);)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.