Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R
L Liteavvarje skrev:
Kan du fota på det som du tycker är konstigt i dina ögon och lägga in
Inget är konstigt enligt ditt svar men kan du hitta ett sådant på nätet?
 
L
Vad menar du att köpa eller
 
R
L Liteavvarje skrev:
Vad menar du att köpa eller
Visa oförstående
 
L
R Rignin skrev:
Visa oförstående
Du har ett PM
 
Varför skriver du det i tråden? Det är inte av intresse för någon annan än den du skickar det till, och den får ju meddelandet.
 
liteavvarje och TS är lika otydliga och obegripliga men dom gillar varandra. Ingen annan fattar problemet eller lösningar.
Vad TS behöver är korrekta svar baserade på tydliga beskrivningfar. Ingret svammel.
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
L
D Daniel 109 skrev:
Varför skriver du det i tråden? Det är inte av intresse för någon annan än den du skickar det till, och den får ju meddelandet.
För att tala om att han ett PM vad är det för fel med det och i princip har du inte med det att göra , så någon kommentar från dig för detta är överflödigt
 
L
T Thomas_Blekinge skrev:
liteavvarje och TS är lika otydliga och obegripliga men dom gillar varandra. Ingen annan fattar problemet eller lösningar.
Vad TS behöver är korrekta svar baserade på tydliga beskrivningfar. Ingret svammel.
Då är det väl bra att TS och jag har kontakt via PM eller Mail så behöver inte du bekymra dig vad som skrivs och kommentera
 
R
T Thomas_Blekinge skrev:
liteavvarje och TS är lika otydliga och obegripliga men dom gillar varandra. Ingen annan fattar problemet eller lösningar.
Vad TS behöver är korrekta svar baserade på tydliga beskrivningfar. Ingret svammel.
Alla kan inte alltid förstå allt så de som förstår svarar.
 
Staffans2000
R Rignin skrev:
I 2 rum är det nyare tvådelade av plåt med grövre rör åt ytterväggen som blir varmast och mindre inåt så det blir kallast. Är det rätt och emot frysning eller felmonterat?
Den här tråden blir roligare ju fler gånger jag läser den. TS fråga är fullständigt obegriplig med flera förvirrande syftningsfel. Dessutom verkar det någonstans föreligga frysrisk pga olika rördimentionen.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoBo och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
R Rignin skrev:
Inget är konstigt enligt ditt svar men kan du hitta ett sådant på nätet?
Det är helt fantastiskt! TS och liteochvarje har tydligen full koll. Men är det säkert? Jag fattar inte ett smack! Det blir bara mer och mer förvirrande! Vad skall köpas, och varför?
En ny parameter att ta hänsyn till: brädan är mot väggen!

R Rignin skrev:
Visa oförstående
Det är du inte ensam om!
 
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är helt fantastiskt! TS och liteochvarje har tydligen full koll. Men är det säkert? Jag fattar inte ett smack! Det blir bara mer och mer förvirrande! Vad skall köpas, och varför?
En ny parameter att ta hänsyn till: brädan är mot väggen!



Det är du inte ensam om!
Om det är så viktigt att du kanske ska förstå allt ska jag visa bild/er snart. Men är egentligen avslutat.
 
R
Termostatventil på en vit radiator vid en vägg med synliga rörkopplingar och en väggkonsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit radiator med kopplingsventiler och rörledningar på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där ser ut som jag anade. Det är inte någon typ av strypning i det mellan röret. Båda panelerna är direkt parallellkopplade och bör vara lika varma. Liteavvarje var fel ute i sitt svar. Huruvida systemet är dimensionerat för 80graders framledningstemperatur är inget som går att säga säkert med tillgänglig information.
 
R
D Daniel 109 skrev:
Det där ser ut som jag anade. Det är inte någon typ av strypning i det mellan röret. Båda panelerna är direkt parallellkopplade och bör vara lika varma. Liteavvarje var fel ute i sitt svar. Huruvida systemet är dimensionerat för 80graders framledningstemperatur är inget som går att säga säkert med tillgänglig information.
Ach nu trillar poletten ner tror jag, det emot väggen behåller mer värme men det inre avger mer och blir kallare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.