Vet någon om det fungerar att ha en sorts kamera och sedan använda ett helt annat program för detta?

Jag har några Motorolakameror som jag aldrig riktigt gillat, det skulle vara kul att testa dessa i en annan snabelamiljö och se om jag tycker det är bättre.

Som det är nu kan jag bara se stream från en av dem i taget, och när jag byter kamera tar det en jäkla tid tills den nya visar något.

En programvara som hanterar ALLA kameror samtidigt vore därför trevligt, först då skulle jag känna att jag kan lägga lite tid på att placera ut dem i mina lokaler...
 
Kolla t ex Blue Iris.
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Till vilket operativ system? Jag använder Tinycam på mig Android telefon och det fungerar verkligen kanon. Tinycam har stöd för en rad olika tillverkare och modeller.
 
För Android rekommenderas IP Cam viewer.
Otroligt stort utbud av olika fabrikat och modeller
 
De flesta kameror har stöd för att lämna ifrån sig en ren videoström eller stillbilder, så de kan användas med all programvara som har stöd för det.

Jag kör Zoneminder hemma (det är inget för nybörjare dock), det finns en Wiki för Zoneminder där de beskriver hur man kommer åt videoström och stillbilder på olika kameramodeller.
https://wiki.zoneminder.com/Hardware_Compatibility_List

Men detta gäller ju bara om man har IP-kameror, är dina kameror IP-kameror eller analoga kameror?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.