Ehh.. Ni som skriver "illaluktande" Vad har ni haft för treetex?
 
  • Gilla
sulo1105
  • Laddar…
Microkatten
Här är det tapetserat på treetex i decennier utan några lukter. Om det inte varit problem med lukt tidigare så är det väl bara att fortsätta med det, speciellt som du skall riva ner allt igen om ett par år.
 
  • Gilla
NicklasGC
  • Laddar…
Jo det luktar treetex! Svårt att förklara hur doften uppfattas med jag tycker det luktar lite instängt typ, lite gubbe kanske :D
 
Biggie Biggie skrev:
Jo det luktar treetex! Svårt att förklara hur doften uppfattas med jag tycker det luktar lite instängt typ, lite gubbe kanske :D
Njae.. Jag skulle säga att det luktar lite bränt
Påminner lite om doften av brinnande papper
 
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Njae.. Jag skulle säga att det luktar lite bränt
Påminner lite om doften av brinnande papper
Svårt att förklara som sagt:rofl: men ja bränt va ganska bra, rostat sågspån, bränd kartong, haha det luktar treetex helt enkelt, gammal som ny!
 
OK Jag har halva huset med treetex fast tycker inte det luktar besvärande. Kanske olika fabrikat, årsmodeller eller beror på om de boende har rökt etc.

Renoverar själv ganska sakta och när det gäller behålla det eller inte är jag mitt-emellan. Är det slätt och fint river jag inte för rivandets skull. Men är det dåligt eller sitter på en vägg där det ska ske ingrepp så åker det bort till förmån för gips.
(så jag lever nog kvar i blandningen många år till)
 
A Avemo skrev:
Spackla större ojämnheter, slipa och måla. Du kan måla med tapetklister som du låter torka innan du limmar upp tapeten. Det är billigare än färg. Och det är spacklingsjobbet som avgör hur bra det bli. Överarbeta inte. Då blir det inte längre enklare än att gipsa.
Tack!
Första spacklingen åkte upp igår, ska bli spännande att se hur det blir. Tretexen fick ett lager billig färg innan, den var så brutalt torr och dammig att det aldrig hade gått att spackla rakt på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.